  • 1. Data: 2005-01-08 21:21:46
    Temat: Pobyt za granicą, a kontrola US.
    Od: "turysta" <m...@o...pl>

    Witam.
    Do tej pory prowadziłem działalność gospodarczą (do 31-12-2004), obecnie
    wyjeżdżam z kraju na dłuższy okres (min. 2 lata), i pytanie: co z ewentualną
    kontrolą urzędu skarbowego?, np. przyjdzie do domu wezwanie abym stawił się
    w US np. z dokumentami księgowymi prowadzonej przeze mnie firmy. Załóżmy, że
    żona (początkowo będzie w kraju, dopiero za parę miesięcy dojedzie do mnie),
    nie odbierze wezwania z wyjaśnieniem, że mnie nie ma. Jak to wygląda z
    praktycznego punktu widzenia?, co na ten temat mówi prawo ?.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i wyjaśnienia, bo wyjeżdżam za
    parę dni i mnie to troszkę martwi.
    Pozdrawiam Wszystkich.

  • 2. Data: 2005-01-08 22:57:49
    Temat: Re: Pobyt za granicą, a kontrola US.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005, turysta wrote:
> [...]
    >+ nie odbierze wezwania z wyjaśnieniem, że mnie nie ma. Jak to wygląda z
    >+ praktycznego punktu widzenia?, co na ten temat mówi prawo ?.

    Poczytałbyś Ordynację podatkową :]
    ++++
    Art. 145. § 1. Pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa
    przez przedstawiciela - temu przedstawicielowi.

    § 2. Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza
    się pełnomocnikowi.
    Art. 147. § 1. W razie wyjazdu za granicę na okres co najmniej
    2 miesięcy, strona obowiązana jest do ustanowienia pełnomocnika
    do spraw doręczeń.

    § 2. Obowiązek, o którym mowa w § 1, dotyczy również osób
    fizycznych będących nierezydentami w rozumieniu przepisów
    prawa dewizowego.

    § 3. Ustanowienie pełnomocnika do spraw doręczeń zgłaszane jest
    organowi podatkowemu właściwemu w sprawie.

    § 4. W razie niedopełnienia obowiązków przewidzianych w § 1-3 pismo
    uważa się za doręczone:

    1) pod dotychczasowym adresem - w przypadku, o którym mowa w § 1,

    2) pod adresem ostatniego czasowego pobytu - w przypadku,
    o którym mowa w § 2.
    ---

    UWAGA: w tym co wyciąłem TEŻ są ciekawe rzeczy ;)

    Goto:
    www.podatki.pl - i czytać !

    >+ Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i wyjaśnienia, bo wyjeżdżam za
    >+ parę dni i mnie to troszkę martwi.

    Słusznie IMO. Złamałbyś prawo nie "ustanawiając"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-08 23:09:20
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Słusznie IMO. Złamałbyś prawo nie "ustanawiając"...

    Ostro, ostro... Czy zalatwia sprawe ustanowienie kogos kto za 21 dni umrze ?
    ;-)

    marekz

  • 4. Data: 2005-01-09 00:01:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > organowi podatkowemu właściwemu w sprawie.

    > Słusznie IMO. Złamałbyś prawo nie "ustanawiając"...

    Tylko chyba nie do końca o to szło.
    Ten pełnomocnik (np. żona) ma biegać z papierami o których nie ma pojęcia do
    US bo im się akurat wtedy zachciało?

  • 5. Data: 2005-01-10 06:46:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2005, MarekZ wrote:

> [...]
    > +
    > + Ostro, ostro... Czy zalatwia sprawe ustanowienie kogos kto za 21 dni umrze ?

    Ja się tak zastanawiam skąd WIESZ że umrze ;> !
    Z litery prawa wynika że "rozwiązuje"....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-10 06:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Jan 2005, Cavallino wrote:
    >+ > § 3. Ustanowienie pełnomocnika do spraw doręczeń zgłaszane jest
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ > organowi podatkowemu właściwemu w sprawie.
    [...]
> [...]
    >+ Tylko chyba nie do końca o to szło.
    >+ Ten pełnomocnik (np. żona) ma biegać z papierami o których nie ma pojęcia do

    Mało uważnie czytasz ;)
    Pełnomocnik do spraw doręczeń - doręczeń dokonywanych przez US :)
    Czyli po to aby ODBIERAŁ papiery - a nie "biegał *z* papierami".
    Co pełnomocnik i podatnik zrobią z papierami *po odebraniu* to już
    najwyraźniej sprawa podatnika :[
    Może zadzwonić/.../.../... i spowodować aby to np. przedstawiciel
    w postaci pracownika biura podatkowego polazł do US "w jego sprawie"...
    Nie wiem :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-10 08:43:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Mało uważnie czytasz ;)
    > Pełnomocnik do spraw doręczeń - doręczeń dokonywanych przez US :)
    > Czyli po to aby ODBIERAŁ papiery - a nie "biegał *z* papierami".

    Zrozumiałem.
    Ale to nie rozwiązuje sprawy.

> [...]
    > Może zadzwonić/.../.../... i spowodować aby to np. przedstawiciel
    > w postaci pracownika biura podatkowego polazł do US "w jego sprawie"...

    Czyli jednak nie da sie tych papierów nie donieść....?

  • 8. Data: 2005-01-10 10:18:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Ale to nie rozwiązuje sprawy.

    :(

    [...]
    >+ Czyli jednak nie da sie tych papierów nie donieść....?

    Nie wiem.
    Pewnie fachowcy za to biorą pieniądze - albo za doniesienie albo za
    "zrobienie tak żeby nie trzeba było donieść". Może jest jakiś
    kruczek, nie przyuważyłem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-01-10 20:21:46
    Od: Ewelina<e...@o...pl>

    To uważaj! Jeśli sie spodziewasz kontroli uwrażliw swoją żonę (i
    wszystkich innych członkow rodziny) zeby żadnej poczty z US nie
    odbierali. I nic CI nie mogą zrobić, niech szukają, załatw też żeby
    czasem "życzliwy sąsiad lub rodzina" nie podała twojego adresu za
    granicą/

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2005-01-11 00:30:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2005, Ewelina wrote:

    >+ To uważaj! Jeśli sie spodziewasz kontroli uwrażliw swoją żonę (i
    >+ wszystkich innych członkow rodziny) zeby żadnej poczty z US nie
    >+ odbierali. I nic CI nie mogą zrobić,

    ...tak długo jak będzie za granicą.
    Jak wróci to mu pewnie zapodadzą cytat z Ordynacji :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)