  • 1. Data: 2011-01-08 15:55:07
    Temat: Początki podatków
    Od: lisek88 <l...@g...com>

    Witam. Jestem tutaj nowy i chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy. Zbliżam
    się do wieku pełnoletności. Niestety zacznie się biurokratyczny chaos
    (trochę już wiem niestety niewiele).
    Czy i jakie podatki będą mnie obowiązywały po osiągnięciu pełnoletności?

    Chciałbym też "założyć firmę". Hodowla krewetek karłowatych myślę, że
    byłaby najlepszym rozwiązaniem. Tanie koszta początkowe i
    eksploatacyjne. Słyszałem o czymś takim jak "odliczanie Vat 23%". Czyli
    państwo odda nam 23% kosztów jeżeli będziemy mieli faktury. Czy to
    prawda i jak to na prawdę działa? Musiałbym też wystawiać paragony i
    faktury Vat (mam nadzieję że uda mi się nawiązać kontakt z hurtowniami).
    W skrócie JAK TO WSZYSTKO DZIAłA?

    Dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-01-11 21:53:43
    Temat: Re: Początki podatków
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lisek88" <l...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > już wiem niestety niewiele).
    > Czy i jakie podatki będą mnie obowiązywały po osiągnięciu pełnoletności?

    Ja tam pierwszy podatek w zyciu zaplacilem, kiedy mialem cos ok 26 lat :)
    Pelnoletnosc tu wiele nie zmienia.

    > W skrócie JAK TO WSZYSTKO DZIAłA?

    Poczytaj sobie najpierw jakis samouczek, np. ten:
    http://firma.onet.pl/poradnik.html
    I pare innych. Poczytaj archiwum grupy i wtedy dopiero wroc z pytaniami.

    Pozdrawiam
    SDD