    From: maup <k...@m...in.tarnow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pocztowa książka nadawcza
    Date: Tue, 01 Jul 2003 23:39:40 +0200

    Marg wrote:
    > Zakupiłem sobie pocztową książkę nadawczą.
    > Mam w związku tym kilka pytań.
    > 1. Czy wypełnianie jej przeze mnie ma jakiś większy cel - t.j. czy jest
    > jakiś obowiązek posiadania i prowadzenia takiej dokumentacji jak PKPiR -
    > dodam, że chcę sobie tylko usprawnić pracę - zamiast nosić drobne białe
    > karteczki - chcę nosić jedną książkę i tam wpisywac wszystko.

    No właśnie po to jest ta książka. A obowiązkowa, jak najbardziej, NIE jest.

    > 2. Zauważyłem, że kartki w środku mają perforację pozwalającą na łatwe
    > wyrwanie danej kartki - w jakim celu?

    Żeby ją oddzielić od reszty książki. W estetyczny sposób.

    > 3. W pole L.p. wpisuje po kolei jak lecą numery porzadkowe od 1 do
    iluśtam -
    > czy tak?

    Wedle życzenia ale tak jest najintuicyjniej.

    > 5. W rubrykę 3-cią (Miejsce przeznaczenia POCZTA) mam wpisać tylko
    > miejscowość odbiorcy, czy również kod pocztowy?

    Czasem miejcowość zamieszkania =/= miejscowości z pocztą (urzędem pocztowym)

    > 6. Gdzie wpisać, że list jest expresowy, lub priorytetowy, lub, że
    pobranie
    > jest na konto, a nie na przekaz? W rubrykę UWAGI?

    Dobry pomysł.

    > 7. O co chodzi z rubrykami "do przeniesienia" i "z przeniesienia" -
    napisane
    > ze wypełnia się tylko przy przekazach - czyli jak np. wysyłam tylko
    polecone
    > za pobraniem, to mnie nie dotyczy?

    Nie

    > 8. Co jeśli nie znam masy przesyki - mogę jej nie wpisywać i zrobi to za
    > mnie pracownica poczty? Czy musze zainwestowac w wage?

    Poczta już zainwestowała i będzie szczęśliwa mogąc Ci zważyć to i owo.
    Nie kupuj wagi (chyba, że chodzi o względy prestiżowe).

    > 9. Widziałęm na poczcie gdy jakas klientka przyniosla taka ksiazke i
    razem z
    > listami zostawila Pani na poczcie - w jakim celu?
    Celem wypełnienia. Myślę, że kolejce ZA tą panią spodobał się jej pomysł.

    > Będę ogromnie wdzięczny za wyjaśnienie wszelkich moich wątpliwości.
    Proszę o
    > kreatywne odpowiedzi.

    Moja jest bardziej asertywna.

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =