  • 1. Data: 2003-07-01 20:24:25
    Temat: Pocztowa książka nadawcza
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    Prowadzę małą jednoosobową DG. Skupiam się na spredaży internetowej. Często
    muszę wysyłać duże ilości drobnych listów poleconych o określonej masie, za
    pobraniem, priorytetowych itp.
    Zakupiłem sobie pocztową książkę nadawczą.
    Mam w związku tym kilka pytań.
    1. Czy wypełnianie jej przeze mnie ma jakiś większy cel - t.j. czy jest
    jakiś obowiązek posiadania i prowadzenia takiej dokumentacji jak PKPiR -
    dodam, że chcę sobie tylko usprawnić pracę - zamiast nosić drobne białe
    karteczki - chcę nosić jedną książkę i tam wpisywac wszystko.
    2. Zauważyłem, że kartki w środku mają perforację pozwalającą na łatwe
    wyrwanie danej kartki - w jakim celu?
    3. W pole L.p. wpisuje po kolei jak lecą numery porzadkowe od 1 do iluśtam -
    czy tak?
    4. O co chodzi z zapisem: "Załącznik nr ..............." ?
    5. W rubrykę 3-cią (Miejsce przeznaczenia POCZTA) mam wpisać tylko
    miejscowość odbiorcy, czy również kod pocztowy?
    6. Gdzie wpisać, że list jest expresowy, lub priorytetowy, lub, że pobranie
    jest na konto, a nie na przekaz? W rubrykę UWAGI?
    7. O co chodzi z rubrykami "do przeniesienia" i "z przeniesienia" - napisane
    ze wypełnia się tylko przy przekazach - czyli jak np. wysyłam tylko polecone
    za pobraniem, to mnie nie dotyczy?
    8. Co jeśli nie znam masy przesyki - mogę jej nie wpisywać i zrobi to za
    mnie pracownica poczty? Czy musze zainwestowac w wage?
    9. Widziałęm na poczcie gdy jakas klientka przyniosla taka ksiazke i razem z
    listami zostawila Pani na poczcie - w jakim celu?

    Będę ogromnie wdzięczny za wyjaśnienie wszelkich moich wątpliwości. Proszę o
    kreatywne odpowiedzi.

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję!

  • 2. Data: 2003-07-01 21:39:40
    Temat: Re: Pocztowa książka nadawcza
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Marg wrote:
> [...]
    > dodam, że chcę sobie tylko usprawnić pracę - zamiast nosić drobne białe
    > karteczki - chcę nosić jedną książkę i tam wpisywac wszystko.

    No właśnie po to jest ta książka. A obowiązkowa, jak najbardziej, NIE jest.

    > 2. Zauważyłem, że kartki w środku mają perforację pozwalającą na łatwe
    > wyrwanie danej kartki - w jakim celu?

    Żeby ją oddzielić od reszty książki. W estetyczny sposób.

    > 3. W pole L.p. wpisuje po kolei jak lecą numery porzadkowe od 1 do
    iluśtam -
    > czy tak?

    Wedle życzenia ale tak jest najintuicyjniej.

    > 5. W rubrykę 3-cią (Miejsce przeznaczenia POCZTA) mam wpisać tylko
    > miejscowość odbiorcy, czy również kod pocztowy?

    Czasem miejcowość zamieszkania =/= miejscowości z pocztą (urzędem pocztowym)

    > 6. Gdzie wpisać, że list jest expresowy, lub priorytetowy, lub, że
    pobranie
    > jest na konto, a nie na przekaz? W rubrykę UWAGI?

    Dobry pomysł.

> [...]
    napisane
    > ze wypełnia się tylko przy przekazach - czyli jak np. wysyłam tylko

    Nie

    > 8. Co jeśli nie znam masy przesyki - mogę jej nie wpisywać i zrobi to za
    > mnie pracownica poczty? Czy musze zainwestowac w wage?

    Poczta już zainwestowała i będzie szczęśliwa mogąc Ci zważyć to i owo.
    Nie kupuj wagi (chyba, że chodzi o względy prestiżowe).

    > 9. Widziałęm na poczcie gdy jakas klientka przyniosla taka ksiazke i
    razem z
    > listami zostawila Pani na poczcie - w jakim celu?
    Celem wypełnienia. Myślę, że kolejce ZA tą panią spodobał się jej pomysł.

    > Będę ogromnie wdzięczny za wyjaśnienie wszelkich moich wątpliwości.
    Proszę o
    > kreatywne odpowiedzi.

    Moja jest bardziej asertywna.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-07-01 23:54:31
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    M> Prowadzę mał? jednoosobow? DG. Skupiam się na spredaży internetowej. Często
    M> muszę wysyłać duże ilo?ci drobnych listów poleconych o okre?lonej masie, za
    M> pobraniem, priorytetowych itp.
    M> Zakupiłem sobie pocztow? ksi?żkę nadawcz?.
    M> Mam w zwi?zku tym kilka pytań.
    M> 1. Czy wypełnianie jej przeze mnie ma jaki? większy cel - t.j. czy jest
    M> jaki? obowi?zek posiadania i prowadzenia takiej dokumentacji jak PKPiR -
    M> dodam, że chcę sobie tylko usprawnić pracę - zamiast nosić drobne białe
    M> karteczki - chcę nosić jedn? ksi?żkę i tam wpisywac wszystko.

    Nie ma obowiazku prowadzenia ksiazki nadawczej. Jak zauwazyles,
    usprawnia to prace i ulatwia odnalezienie dowodu nadania. Za wade
    uznaje to, ze w razie potrzeby przeslania takiego dowodu dalej (np.
    potwierdzenie dla adresata, dla sadu) trzeba kserowac cala strone
    ksiazki albo meczyc sie z wyluskaniem interesujacego fragmentu. W
    zwiazku z tym, ze czesto na poczcie przybijaja jedna pieczatke na cala
    strone, moze to byc klopotliwe.

    M> 2. Zauważyłem, że kartki w ?rodku maj? perforację pozwalaj?c? na łatwe
    M> wyrwanie danej kartki - w jakim celu?

    Jak wyzej lub do celow archiwizacyjnych.

    M> 3. W pole L.p. wpisuje po kolei jak lec? numery porzadkowe od 1 do ilu?tam -
    M> czy tak?

    Tak.

    M> 4. O co chodzi z zapisem: "Zał?cznik nr ..............." ?

    Jezeli strona Twojej ksiazki bedzie kiedys zalacznikiem (np. do innych
    dokumentow przewozowych), to tutaj wpiszesz jego numer.

    M> 5. W rubrykę 3-ci? (Miejsce przeznaczenia POCZTA) mam wpisać tylko
    M> miejscowo?ć odbiorcy, czy również kod pocztowy?

    Podajesz kod pocztowy placowki oddawczej - tak to sie fachowo nazywa.
    IMHO jest to regulowane regulaminem poczty, wiec gdyby sie uprzec, to
    mozna pewnie i bez kodu, bo to tylko kwestia techniczna, ulatwiajaca
    prace poczty.

    M> 6. Gdzie wpisać, że list jest expresowy, lub priorytetowy, lub, że pobranie
    M> jest na konto, a nie na przekaz? W rubrykę UWAGI?

    Najlepiej tam. Ksiazke nadawcza opracowano w czasach, gdy nie bylo tak
    fantastycznych wynalazkow jak priorytet czy konto, wiec ona tego nie
    przewiduje.

    M> 7. O co chodzi z rubrykami "do przeniesienia" i "z przeniesienia" - napisane
    M> ze wypełnia się tylko przy przekazach - czyli jak np. wysyłam tylko polecone
    M> za pobraniem, to mnie nie dotyczy?

    Nie musisz tego w ogole wypelniac. Przeniesienie dotyczy kwot
    przesylek, gdy przesylek jest tyle, ze nie mieszcza sie na jednej
    stronie - pozwala to na koncu zsumowac cala wartosc przesylek.

    M> 8. Co je?li nie znam masy przesyki - mogę jej nie wpisywać i zrobi to za
    M> mnie pracownica poczty?

    Tak.

    M> Czy musze zainwestowac w wage?

    Nie musisz.

    M> 9. Widziałęm na poczcie gdy jakas klientka przyniosla taka ksiazke i razem z
    M> listami zostawila Pani na poczcie - w jakim celu?

    W takim, ze pewnie przesylek bylo wiecej, wiec pani na poczcie
    spokojnie sobie je wypelni w wolnej chwili, a pani wysylajaca nie musi
    stac w kolejce tylko przyjdzie pozniej po wypelniona ksiazke.

    M> Będę ogromnie wdzięczny za wyja?nienie wszelkich moich w?tpliwo?ci. Proszę o
    M> kreatywne odpowiedzi.

    Kreatywne? :o
    To modne slowo (np. kreatywna ksiegowosc), ale w tym wypadku chyba nie
    na miejscu.

    Jezeli chcesz poznac wszystkie szczegoly o ksiazce nadawczej - popros
    na poczcie o wglad do regulaminu poczty - tam masz wypisane takze
    zrodla tego regulaminu - ustawy i rozporzadzenia kolejnych "ministrow
    od poczty".

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 4. Data: 2003-07-02 19:37:25
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    Dziękuję za cenne uwagi, ale mam jedno ale. Byłem dziś na poczcie z
    wypełnioną kartką - ze cztery pozycje, a Pani w okienku, że trzeba było na
    kalce zrobić kopię i oni wtedy zabierają sobie jedną.
    Nie chciałem wyjść na kretyna i nie kłóciłem się już z Panią, ale mam
    pytanie - po co im ta kopia - jak przyjmują ode mnie białe malutkie
    formularze, to przeciez nie biora kopii.
    Takie zamieszanie z kopiami i kalkowaniem jest dla mnie niewarte zachodu -
    raz mam 10 listów, innym razem jeden - i co mam wyrywać i niszczyć lasy dla
    jednej przesyłki? Czy oni nie mogą potraktować tej książki jak tych białych
    karteczek, a nie zawracać mi głowę? Bo odnoszę wrażenie że ta cała książka
    to udogodnienie dla Poczty przede wszystkim.
    A może jest jakiś zamiennik tych białych karteczek? Acha - czy te białe
    karteczki mogą być wydrukowane na drukarce, czy musza byc te z poczty
    oryginalne druki, bo znam programy, co coś takiego drukują. Np.
    wydrukowałbym sobie ileś tam karteczek z moimi danymi, a potem wpisywał
    tylko odbiorców, kwoty pobrania itp.

  • 5. Data: 2003-07-02 19:55:00
    Temat: Re: Pocztowa ksišżka nadawcza
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Marg wrote:
    > Acha - czy te białe
    > karteczki mogš być wydrukowane na drukarce, czy musza byc te z poczty
    > oryginalne druki, bo znam programy, co co? takiego drukujš. Np.
    > wydrukowałbym sobie ile? tam karteczek z moimi danymi, a potem wpisywał
    > tylko odbiorców, kwoty pobrania itp.

    Ręcznie???????? To może spraw sobie po prostu pieczątkę....

  • 6. Data: 2003-07-02 20:21:10
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    Najlepszy pomysł z możliwych chyba - czemu wcześniej na to nie wpadłem - a
    można tylko przystawić pieczątkę tam gdzie jest nadawca???