    From: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek 19% - dla kogo?
    Date: Wed, 5 Nov 2003 20:31:58 +0000 (UTC)

    > Dodatkowo jest takie samo ograniczenie jak przy ryczałcie: nie
    > wolno "świadczyć" żadnej firmie która w danym *lub poprzednim*
    > roku podatkowym była pracodawcą.

    Czy dobrze rozumiem, że to ograniczenie dotyczy tylko nowo założonych
    działaności gosp.?

    "Art. 9a.

    3. Wyboru sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, nie mogą
    dokonać podatnicy rozpoczynający działalność samodzielnie lub w
    ^^^^^^^^^^^^^^
    formie spółki nie mającej osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust.
    4, jeżeli podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników przed
    rozpoczęciem działalności w roku podatkowym lub w roku
    poprzedzającym rok podatkowy wykonywał w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres
    działalności podatnika lub spółki.

    4. Jeżeli podatnicy, o których mowa w ust. 3, nie zamierzają wykonywać
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą dokonać
    wyboru sposobu opodatkowania określonego w art. 30c, na zasadach
    przewidzianych w ust. 2. W przypadku gdy podatnik lub spółka dokona
    sprzedaży towarów lub uzyska przychody ze świadczenia usług na rzecz
    byłego lub obecnego pracodawcy, traci w roku podatkowym prawo do
    opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do
    złożenia właściwych deklaracji o wysokości dochodu osiągniętego od
    początku roku i wpłacenia zaliczek obliczonych przy zastosowaniu
    skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za
    zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.
    "

    Czyli jeśli mam już działalność od paru lat, to mogę wystawiać faktury
    pracodawcy bez utraty możliwości wyboru 19% podatku. Tak to należy rozumieć?

    Pedro.

    --
    #!/usr/bin/perl -- Maciej "Pedro" Jastrzebski p...@g...umcs.lublin.pl