  • 1. Data: 2003-11-05 08:19:10
    Temat: Re: Podatek 19% - dla kogo?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:

    >+ Witam,
    >+ Uslyszalem wlasnie, ze podatek 19% bedzie obowiazywal jedynie osoby, ktore
    >+ zarejestrowaly dzialalnosc jeszcze w tym roku. Czy to prawda?

    1. Tego nie wie nikt. Ustawa "poszła do Senatu" który może
    ją zmienić a na deser może jeszcze się wtrącić prezydent.
    Oczywiście jest możliwe że *jeszcze* zostanie znowelizowana,
    w końcu do 31.12 mamy jeszcze 8 tygodni :)
    2. Stan prawny na dziś jest mniej więcej taki jak piszesz.
    Powodem jest konieczność złożenia na początku stycznia
    "oświadczenia" o wyborze "formy 19%". Nie przewidziano
    "lub w terminie XXX dni od rozpoczęcia DG", więc jak
    zacznisz później to nie ma wyboru.
    Dodatkowo jest takie samo ograniczenie jak przy ryczałcie: nie
    wolno "świadczyć" żadnej firmie która w danym *lub poprzednim*
    roku podatkowym była pracodawcą.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-05 13:22:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, Maciej Jastrzebski wrote:
    [...]
    >+ Czy dobrze rozumiem, że to ograniczenie dotyczy tylko nowo założonych
    >+ działaności gosp.?

    Zeznaję że na to wygląda... i że dałem się zaskoczyć :)
    Niesprawiedliwość - tylko zaczynający mają kruczek prawny
    w ręce... :(

    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-05 13:25:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:
    [...]
    >+ Kolejne pytanie - w obecnym roku wykonalem kilka serwisow na umowe o dzielo
    >+ oraz umowe zlecenie. Rozumiem, ze jesli zarejestruje dzialalnosc i bede
    >+ podejmowac sie tego samego rodzaju pracy juz jako firma to nie bedzie z tym
    >+ problemu, gdyz nie mialem umowy o prace?

    Mniemam że dobrze piszesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-05 17:05:33
    Temat: Podatek 19% - dla kogo?
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    Witam,
    Uslyszalem wlasnie, ze podatek 19% bedzie obowiazywal jedynie osoby, ktore
    zarejestrowaly dzialalnosc jeszcze w tym roku. Czy to prawda?

    pozdrawiam
    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    "Fear kills more people than death."

  • 5. Data: 2003-11-05 20:31:58
    Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl>

> [...]
    > roku podatkowym była pracodawcą.

    Czy dobrze rozumiem, że to ograniczenie dotyczy tylko nowo założonych

    "Art. 9a.

    3. Wyboru sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, nie mogą
    dokonać podatnicy rozpoczynający działalność samodzielnie lub w
    ^^^^^^^^^^^^^^
    formie spółki nie mającej osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust.
    4, jeżeli podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników przed
    rozpoczęciem działalności w roku podatkowym lub w roku
    poprzedzającym rok podatkowy wykonywał w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres
    działalności podatnika lub spółki.

    4. Jeżeli podatnicy, o których mowa w ust. 3, nie zamierzają wykonywać
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą dokonać
    wyboru sposobu opodatkowania określonego w art. 30c, na zasadach
    przewidzianych w ust. 2. W przypadku gdy podatnik lub spółka dokona
    sprzedaży towarów lub uzyska przychody ze świadczenia usług na rzecz
    byłego lub obecnego pracodawcy, traci w roku podatkowym prawo do
    opodatkowania w sposób określony w art. 30c i jest obowiązany do
    złożenia właściwych deklaracji o wysokości dochodu osiągniętego od
    początku roku i wpłacenia zaliczek obliczonych przy zastosowaniu
    skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za
    zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.
    "

    Czyli jeśli mam już działalność od paru lat, to mogę wystawiać faktury
    pracodawcy bez utraty możliwości wyboru 19% podatku. Tak to należy rozumieć?

    Pedro.

    --
    #!/usr/bin/perl -- Maciej "Pedro" Jastrzebski p...@g...umcs.lublin.pl
    open(h,${$|})?$_=<h>:f<vwy;$_.=<h>;split??;$=-=$=;wh

  • 6. Data: 2003-11-05 20:53:33
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    [CUT]

    Dziekuje za obie odpowiedzi. Pytalem, bo przymierzam sie do zalozenia
    dzialalnosci i nie chcialbym stracic szansy na uzyskanie 19% podatku przez
    to, ze zarejestruje sie miesiac pozniej.

  • 7. Data: 2003-11-09 21:00:31
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > 1. Tego nie wie nikt. Ustawa "poszła do Senatu" który może
    > ją zmienić a na deser może jeszcze się wtrącić prezydent.
    > Oczywiście jest możliwe że jeszcze zostanie znowelizowana,
    > w końcu do 31.12 mamy jeszcze 8 tygodni :)

    władza ma czas tylko do końca listopada i to w dodatku z podpisem
    Prezydenta.Czasu zostało więc mało-mogą nie zdążyc.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13