    From: "Piotr" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek dochodowy od renty zagranicznej z Francji
    Date: Thu, 29 Jun 2006 21:24:53 +0200

    > Każdy dochód osób mieszkających w Polsce jest opodatkowany w Polsce
    > niezałeżnie od miejsca pochodzenia źródła pieniędzy.
    > Należałoby zerknąć do ustawy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    > pomiędzy Francją i Polską i zobaczyć gdzie emerytura powinna być
    > opodatkowana.
    > Raczej na pewno w Polsce
    > pytanie tylko jest, czy podatek zapłacony we Frnacji odlicza się od tego
    > co należy zapłacic w Polsce, czy też Frnacja w ogóle nie powinna
    > pobierać podatku od takiej emerytury.

    Specem nie jestem, ale kiedys przegladalem te umowe.

    Francja ma umowe skonstruowana inaczej niz UK. Od dochodu francuskiego _nie_
    placi sie podatku w Polsce i odwrotnie. Liczac polski podatek, jedynie
    uwzglednia sie dochod francuski do wyliczenia progu podatkowego w Polsce,
    czyli mowiac lopatologicznie, np. w Polsce zaplacilbys efektywnie np. 21%
    podatku, a jesli doliczysz dochod francuski zaplacisz efektywnie, np. 28%
    podatku, ale tylko od dochodow polskich.

    Jak kazda umowa, tak i ta ma wyjatki. Z tego co pamietam takim wyjatkiem sa
    wlasnie renty, w przypadku ktorych caly podatek placony jest tylko w Polsce,
    jesli beneficjent mieszka w Polsce. Ale glowy za to nie dam.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz