  • 1. Data: 2017-01-10 11:05:12
    Temat: Podatek dochodowy za 12/2016 a remanent roczny
    Od: arek <a...@b...eu>

    Czy wyliczając podatek dochodowy za grudzień 2016r. mogę uwzględnić
    remanent wykonany wg stanu na koniec roku? Prowadzę PKPiR + VAT.

    --
    arek

  • 2. Data: 2017-01-10 15:59:38
    Temat: Re: Podatek dochodowy za 12/2016 a remanent roczny
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Tue, 10 Jan 2017 11:05:12 +0100, arek wrote:

    > Czy wyliczając podatek dochodowy za grudzień 2016r. mogę uwzględnić
    > remanent wykonany wg stanu na koniec roku? Prowadzę PKPiR + VAT.

    Nie.

    Ale zamiast płacić zaliczkę, możesz do 20 stycznia rozliczyć podatek
    roczny (PIT-36) i do tej samej daty zapłacić go. Wtedy nie płacisz
    zaliczki.

  • 3. Data: 2017-02-06 08:14:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Tue, 10 Jan 2017 14:59:38 +0000, jureq wrote:

    > Nie.

    Jest już po terminie, ale dla potomnych (jeśli ktokolwiek czyta jeszcze
    tę grupę):

    Taka była dotychczas linia interpretacji w Urzędach Skarbowych. Pojawił
    się włąśnie właśnie wyrok WSA i wyjaśnienie (niestety tylko nieoficjalne)
    z MF, które dają podatnikowi wybór z sprawie zaliczenia remanentu
    rocznego do oblicznia tej zaliczki.

    http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/pit/pit/dzialalno
    sc-
    gospodarcza/751281,Zaliczka-PIT-za-grudzien-z-remane
    ntem-lub-bez.html