eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek dochodowy - zakup aut z USA i sprzedaż jednego z nich - osoba fiz. z działalnością › Re: Podatek dochodowy - zakup aut z USA i sprzedaż jednego z nich - osoba fiz. z działalnością
    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek dochodowy - zakup aut z USA i sprzedaż jednego z nich - osoba
    fiz. z działalnością
    Date: Tue, 28 Aug 2007 21:27:28 +0200

    Dnia 28-08-2007 o 21:08:39 cinek <c...@W...com> napisał(a):

    > i pytanie dodatkowe - czy od sprzedaży tego jednego auta muszę ponownie
    > zapłacić podatek VAT? A jeśli tak to od wartości na umowie czy też od
    > wartości oszacowanej przez US?

    A to znowu zależy od charakteru tych czynności.
    W ustawie o vat pojęcie działalności gospodarczej jest bardzo szerokie,
    więc - zakładając że te transakcje się pod nie łapią - powinieneś to
    potraktować
    jak normalne zakupy i normalną sprzedaż(włącznie z wystawieniem faktury -
    zakładam
    że jesteś czynnym vatowcem) - do VATu nie ma osobnych źródeł obrotu -
    wszystko wpada do jednego worka,
    czyli m.in. do tych samych ewidencji co regularna DG i do tego samego
    VAT-7.