  • 1. Data: 2006-04-20 11:15:35
    Temat: Podatek liniowy ?
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Witam

    Mam do was 2 krótkie pytania.

    1. Czy jest możliwość przejścia na podatek liniowy jesli prowadzę DG i
    swiadczę usługi dla byłego pracodawcy u którego byłem zatrudniony na umowę o
    prace ?

    2. Czy oswiadczenie o wyborze opodatkowania trzeba składać co roku ? (w
    tamtym roku przy zakładaniu działalności złożyłem oświadczenie i czy w tym
    roku też musiałem jesli sposób opodatkowania się nie zmienił)

    Pozdrawiam
    Seba

  • 2. Data: 2006-04-20 11:36:56
    Temat: Re: Podatek liniowy ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    seba wrote:

    > 1. Czy jest możliwość przejścia na podatek liniowy jesli prowadzę DG i
    > swiadczę usługi dla byłego pracodawcy u którego byłem zatrudniony na
    > umowę o prace ?

    To zależy kiedy zakończyłeś pracę na etacie i czy w ramach DG robisz to
    co robiłeś na etacie czy coś innego.

    Art 9a. 3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym
    mowa w
    ust. 2, uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej
    samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej
    przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy,
    odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik
    ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w
    art. 30c i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o
    wysokości dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek
    obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27
    ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

    Nie trzeba składać.

  • 3. Data: 2006-04-20 11:56:44
    Od: "seba" <s...@g...com>

    Wyglądało to tak
    W ramach DG robię to samo co na etacie.

    Na etacie pracowałem do 31.03.2005 a od 01.04.2005 prowadzę DG

    Czy w następnym roku mam możliwość zmiany sposobu opodatkowania na liniowy
    (coś mi Pani w US mówiła że nie ma takiej opcji w mojej sytuacji ale
    wyglądała na niezbyt zorientowaną.)

    Pozdrawiam
    Seba

  • 4. Data: 2006-04-20 12:04:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    seba wrote:

> [...]
    > liniowy (coś mi Pani w US mówiła że nie ma takiej opcji w mojej
    > sytuacji ale wyglądała na niezbyt zorientowaną.)

    No to od 2007 możesz przejść na liniowy.

  • 5. Data: 2006-04-20 12:09:15
    Od: Marras <m...@g...pl>

    jureq wrote:

    > No to od 2007 możesz przejść na liniowy.

    jesli jeszcze bedzie :(

  • 6. Data: 2006-04-20 12:33:51
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > No to od 2007 możesz przejść na liniowy.

    Jestem w takiej samej sytuacji z tym, ze DG zalozylem na zone, poniewaz
    (podobno) jest jakis przepis, ktory mowi o zakazie swiadczenia pracy
    (poprzez DG) na rzecz bylego pracodawcy przez okres roku. Czy juz ten
    przepis nie obowiazuje?

    Pozdrawiam,
    marp

  • 7. Data: 2006-04-20 12:58:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    MarP wrote:

    > Jestem w takiej samej sytuacji z tym, ze DG zalozylem na zone,

    Firmanctwo?

    > poniewaz (podobno) jest jakis przepis, ktory mowi o zakazie
    > swiadczenia pracy (poprzez DG) na rzecz bylego pracodawcy przez okres
    > roku. Czy juz ten przepis nie obowiazuje?

    Nie ma takiego przepisu. Są przepisy wyłączające mozliwość
    opodatkowania ryczałtem lub liniowo w takim wypadku. Oraz przepis nie
    pozwalający na obniżenie składek ZUS.

  • 8. Data: 2006-04-20 13:53:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 20 Apr 2006 13:36:56 +0200, jureq napisał(a):

> [...]

    > obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27
    > ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

    Czy to się tyczy również sytuacji, gdy pracownik wypływa na szerokie wody,
    zakłada firmę i świadczy jakieś usługi dla swojego pracodawcy i 20 innych
    firm? Bo coś takiego nie jest niczym niezwykłym...
    Inna sprawa że dosyć głupi przepis - bo przecież wystarczy przepuścić
    fakturę przez zaprzyjaźnioną firmę i kończą się problemy ze sprawdzaniem kto
    u kogo pracował...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2006-04-20 14:04:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Czy to się tyczy również sytuacji, gdy pracownik wypływa na szerokie
    > wody, zakłada firmę i świadczy jakieś usługi dla swojego pracodawcy i
    > 20 innych firm? Bo coś takiego nie jest niczym niezwykłym...

    Tak dotyczy i tej sytuacji.

    > Inna sprawa że dosyć głupi przepis - bo przecież wystarczy przepuścić
    > fakturę przez zaprzyjaźnioną firmę i kończą się problemy ze
    > sprawdzaniem kto u kogo pracował...

    Nie tak prosto. Według znanych mi interpretacji to "uzyska ....
    przychody ze świadczenia usług *na* *rzecz* byłego lub obecnego ...."
    nie znaczy to samo co "uzyska .... przychody ze świadczenia usług *od*
    byłego lub obecnego ....". Więc nawet cały łańcuszek pośredników nic
    nie zmienia.

  • 10. Data: 2006-04-20 20:47:15
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 20 Apr 2006 16:04:03 +0200, jureq napisał(a):

    > Tak dotyczy i tej sytuacji.

    Głupie... Cóż, mało które przepisy są u nas sensowne ;)

> [...]
    > nie znaczy to samo co "uzyska .... przychody ze świadczenia usług *od*
    > byłego lub obecnego ....". Więc nawet cały łańcuszek pośredników nic

    Mój kolega wystawia mojemu byłemu pracodawcy fakturę "napisanie programu X".
    Ja wystawiam koledze fakturę za "napisanie programu Y". Nie mam pańskiego
    płaszcza i co mi Pan zrobi? :)

    Pozdrawiam,