  • 1. Data: 2006-04-20 09:35:46
    Temat: Umowy komisu a PCC1
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie płacenia badź nie podatku PCC od sprzedaży komisowej
    samochodów osobowych.
    Poczytałem interpretacje na stronie MF i wnioskuje z tego ze jak autohandel
    czyli prowadzący DG (KPiR+VAT) kupuje a potem sprzedaje samochody osobowe to
    w momencie zakupu przez niego powstaje obowiązek w PCC.
    Natomiast jak umowa komisu to PCC nie ma bo w ustawie o PCC nie ma
    wymienionych umów komisu. (ART 1 u o PCC)
    Czy ktoś z grupowiczów ma praktyczne doświadczenia z komisem samochodowym
    lub handlem samochodami osobowymi.
    Jeżeli tak to bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-21 11:39:13
    Temat: Re: Umowy komisu a PCC1
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Apr 2006, Anow wrote:

> [...]
    > Natomiast jak umowa komisu to PCC nie ma bo w ustawie o PCC nie ma
    > wymienionych umów komisu. (ART 1 u o PCC)

    AFAIK nie ma.
    Do tego nawet jakby był, to skoro komisant podlega pod VAT
    miałoby miejsce wyłączenie z art.2.4 ustawy o PCC (komisant
    *z tytułu tej umowy* podlega pod VAT, w odróżnieniu
    od przypadku kiedy kupuje - bo kupujący bardzo rzadko
    podpada pod VAT, to zazwyczaj działka sprzedawcy!)

    > Czy ktoś z grupowiczów ma praktyczne doświadczenia z komisem samochodowym

    Nie. Ale problem z rzadka się pojawia i AFAIK zawsze z tym
    samym wnioskiem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)