    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek liniowy ?
    Date: Thu, 20 Apr 2006 13:36:56 +0200

    seba wrote:

    > 1. Czy jest możliwość przejścia na podatek liniowy jesli prowadzę DG i
    > swiadczę usługi dla byłego pracodawcy u którego byłem zatrudniony na
    > umowę o prace ?

    To zależy kiedy zakończyłeś pracę na etacie i czy w ramach DG robisz to
    co robiłeś na etacie czy coś innego.

    Art 9a. 3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym
    mowa w
    ust. 2, uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej
    samodzielnie lub w formie spółki niemającej osobowości prawnej
    przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy,
    odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze
    wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik
    ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w
    art. 30c i jest obowiązany do złożenia właściwych deklaracji o
    wysokości dochodu osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek
    obliczonych przy zastosowaniu skali podatkowej, o której mowa w art. 27
    ust. 1, oraz odsetek za zwłokę od zaległości z tytułu tych zaliczek.

    Nie trzeba składać.