  • 11. Data: 2006-04-21 06:53:13
    Temat: Re: Podatek liniowy ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Mój kolega wystawia mojemu byłemu pracodawcy fakturę "napisanie
    > programu X". Ja wystawiam koledze fakturę za "napisanie programu Y".
    > Nie mam pańskiego płaszcza i co mi Pan zrobi? :)

    Trzy problemy.
    1. Twój kolega nie ma praw autorskich do programu X. Nie może go
    sprzedać twojemu byłemu pracodawcy. Zwracam uwagę, że przekazanie praw
    autorskich wymaga formy pisemnej.
    2. Kontrola podatkowa u twojego kolegi. Kupił pan program Y, nie
    sprzedał go pan, nie wykorzystuje go pan we własnej DG, wniosek: jego
    zakup nie jest KUP a także wylatuje z VAT.
    3. Powiedzmy, że firma będzie miała zastrzeżenia do programu X. Będzxie
    żądała poprawek. Tobie nie będzie się chciało, odpowiesz: nic nie wiem
    o takim programie. Czy twój kolega jest gotów na takie ryzyko? Za jaką
    cenę (określoną w PLN)? Niestety wiele przyjaźni/znajomości kończy sie
    na takich sytuacjach.