    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od akcji w 2005
    Date: Wed, 11 Jan 2006 22:40:19 +0100

    On Wed, 11 Jan 2006, jureq wrote:

    > można odliczyć nawet przy sprzedaży po 20 latach w roku w którym
    > nastąpi sprzedaż. Chodzi wyłącznie o ogólne nie związane z konkretnymi
    > papierami koszty prowadzenia rachunku inwestycyjnego za lata w których
    > nie było żadnej sprzedaży.

    Acha.

    > Chociaż jak przegłądam teraz ustawę to widzę, że mój US i ja możemy się
    > mylić. Tylko trzeba to zrobić inną metodą niż brałem pod uwagę
    > wcześniej. Nie wystawiając PIT-38 z wykazaniem straty w roku bez
    > sprzedaży, a wprost wliczając w koszt w roku sprzedaży papierów.

    ...właśnie ten "hak" (acz w odniesieniu do innego kosztu) widziałem.
    Skoro zasadą ogólną jest "zaliczenie kosztu w roku poniesienia"
    to gdzieś musi być - lub z czegoś wynikać - regulacja pozwalająca
    koszty nabycia uznać za KUP w momencie sprzedaży (a nie w roku
    poniesienia). Wystarczy że ta regulacja nie zakazuje zaliczenia
    *wszystkich* kosztów...
    Tyle, że jej nie znalazłem - bo bym wrzeszczał :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)