  • 1. Data: 2005-11-16 09:13:34
    Temat: Podatek od darowizn na zakup mieszkania
    Od: Antol <g...@w...pl>

    Mieszkanie kupuje razem z zona. Bedziemy wspolwlascicielami. Posiadam
    dodatkowo mieszkanie z przed malzenstwa, czyli jest ono moja wylaczna
    wlasnoscia. Czy przysluguje mi ulga od darowizna na zakup mieszkania
    (chodzi o kwoty wolne od podatku...) Jezeli mi nie przesluguje z tego
    wzgledu ze juz jestem wlascicielem jakiegos mieszkania to czy
    przysluguje mojej zonie. Czy moi rodzice moga rowniez darowac mojej
    zonie jakies pieniazki?

  • 2. Data: 2005-11-16 10:25:56
    Temat: Re: Podatek od darowizn na zakup mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Antol wrote:
    > Mieszkanie kupuje razem z zona. Bedziemy wspolwlascicielami. Posiadam
    > dodatkowo mieszkanie z przed malzenstwa, czyli jest ono moja wylaczna
    > wlasnoscia.

    Nie ma znaczenia.

    Czy przysluguje mi ulga od darowizna na zakup mieszkania
    > (chodzi o kwoty wolne od podatku...)
    tak. 9637 zł od każdej osoby z I grupy podatkowej.
    Czyli twoi rodzice, rodzice twojej żony i jeszcze parę innych osób.

    > Jezeli mi nie przesluguje z tego
    > wzgledu ze juz jestem wlascicielem jakiegos mieszkania to czy
    > przysluguje mojej zonie.
    Obojgu wam przysługuje, pod warunkiem, że mieszkanie będzie na was oboje.

    Czy moi rodzice moga rowniez darowac mojej
    > zonie jakies pieniazki?

    tak.
    w takiej samej kwocie 9637 zł.

    Przy kompletnej rodzine 4 rodziców może podarować małżeństwu 8 x 9637 zł
    bez podatku.
    Warunek: w przeciagu ostatnich 5 lat nie podarowali nic innego.
    No i wciagu następnych 5 też już bez podatku niczego podarowac nie będą
    mogli, bo ulga sumuje się w okresie 5 lat.

    Jakby było jeszcze mało to parę innych pomysłów tez istnieje.
    Na jakieś dodatkowe 60 tyś.