    From: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od darowizny?
    Date: Tue, 11 Jan 2005 15:45:37 +0100

    *Maddy* napisał(a):

    > Może by tak zacząć od okreslenia stanu faktycznego i tego do czego
    > właściwie mógłby sie US przyczepić?
    > Bo za takie "co zrobic żeby sie nie przyczepili" w sytuacji gdy stan
    > faktyczny może być najlepszym rozwiązaniem z możliwych to ja bym
    > strzelała. Z procy. W ucho. ;-)

    Stan faktyczny określiłem od razu - to wspólne pieniądze które chcemy
    korzystniej ulokować. W przypadku przelewu takiej sumy z konta żony na
    moje powstaje zapytanie czy US zapyta skąd mam te pieniądze - jeśli ja
    powiem, że od żony a Oni z kolei zapytają żony skąd ma pieniądze to żona
    przedstawi dokumenty świadczące o dochodzie i oszczędnościach
    pokrywających tą sumę sprzed zawarcia związku małżeńskiego. Czyli jakby
    nie było zgodnie z prawem będę musiał zapłacić podatek od darowizny.

    > Żebym tak dostała dyszkę za każdego klienta który zaczyna od kombinacji
    > zamiast powiedzieć jak jest naprawdę, a jak już to z niego wydusze to
    > sie okazuje że żadne kombinacje nie sa potrzebne, ba, to co wykombinowal
    > to jest pewny przepis na duże kłopoty.
    > Oj, byłabym bogata.

    Chodziło mi o to, aby niepotrzebnie (przez nieuwagę/niewiedzę) nie
    płacić. Dziś mieliśmy przelać te pieniądze, ale dobrze, że zapytałem.
    Wyjściem dla nas w tej sytuacji jest to, żeby żona założyła rachunek w
    tym banku co ja. Chyba, że jest np możliwość spisania jakiejś umowy na
    podstawie której łączymy majątki... Nie wiem, strzelam ;) Tak czy siak,
    zależy nam na czasie - a założenie rachunku lub cokolwiek innego oddala
    nas od korzystniejszej alternatywy.

    Gree