    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od darowizny - kara
    Date: Mon, 13 May 2002 00:37:54 +0200

    Użytkownik Rafal <w...@a...waw.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abmoi7$1sgv$...@p...acn.pl...
    > Witam
    >
    > Bede bardzo wdzieczny jezeli ktos udzieli mi informacji o karach za nie
    > zaplacenie podatku od darowizny.
    > Czy jest to jakis procent od darowanej sumy czy jakas stala stawka.
    >
    > Szukalem w "Ustwie o podatku od spadkow i darowizn", ale nie udalo mi sie
    > tam wyczytac nic o karach
    >
    > Z gory dzieki za pomoc
    >
    > Rafal
    > w...@a...waw.pl

    Tego raczej nie będzie w tej ustawie. To prędzej ordynacja podatkowa.
    Trzeba od razu rozdzielić trzy rzeczy. Kara, podatek i jeszcze odsetki.
    1. Podatek jest naliczany zgodnie z taką jedną tabelką. Po pierwsze
    najważniejsze jest czy Darczyńca był Twoją rodziną (jaki dokładnie stopień
    pokrewieństwa). Po drugie ważna jest kwota darowizny. W tej tabelce są różne
    progi. Z tego US ustali zobowiązanie podatkowe.
    2. Potem policzy odsetki karne od dnia powstania zobowiązania podatkowego
    czyli chyba 14-dni od uzyskania Darowizny do dnia dzisiejszego.
    3. Potem może nałożyc karę. A tu już mają dużą swobodę. Biorą pod uwagę
    wysokośc kwoty na jaką chciałeś uszczuplić skarb państwa, czy sam zgłosiłeś
    fakt niezapłacenia czy stwierdzono to w wyniku kontroli itp...

    Ogólnie się nie opłaca. Chyba że jest małe prawdopodobieństwo że Cię
    załapią. Ale jeżeli jest duże to lepiej sam sie zgłoś. Wstępnie mogę
    policzyć koszty jak będę miał konkretne dane.

    WS