  • 1. Data: 2002-05-12 22:01:27
    Temat: Podatek od darowizny - kara
    Od: "Rafal" <w...@a...waw.pl>

    Witam

    Bede bardzo wdzieczny jezeli ktos udzieli mi informacji o karach za nie
    zaplacenie podatku od darowizny.
    Czy jest to jakis procent od darowanej sumy czy jakas stala stawka.

    Szukalem w "Ustwie o podatku od spadkow i darowizn", ale nie udalo mi sie
    tam wyczytac nic o karach

    Z gory dzieki za pomoc

    Rafal
    w...@a...waw.pl

  • 2. Data: 2002-05-12 22:37:54
    Temat: Re: Podatek od darowizny - kara
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Rafal <w...@a...waw.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abmoi7$1sgv$...@p...acn.pl...
> [...]
    > Czy jest to jakis procent od darowanej sumy czy jakas stala stawka.
    >
    > Szukalem w "Ustwie o podatku od spadkow i darowizn", ale nie udalo mi sie

    Tego raczej nie będzie w tej ustawie. To prędzej ordynacja podatkowa.
    Trzeba od razu rozdzielić trzy rzeczy. Kara, podatek i jeszcze odsetki.
    1. Podatek jest naliczany zgodnie z taką jedną tabelką. Po pierwsze
    najważniejsze jest czy Darczyńca był Twoją rodziną (jaki dokładnie stopień
    pokrewieństwa). Po drugie ważna jest kwota darowizny. W tej tabelce są różne
    progi. Z tego US ustali zobowiązanie podatkowe.
    2. Potem policzy odsetki karne od dnia powstania zobowiązania podatkowego
    czyli chyba 14-dni od uzyskania Darowizny do dnia dzisiejszego.
    3. Potem może nałożyc karę. A tu już mają dużą swobodę. Biorą pod uwagę
    wysokośc kwoty na jaką chciałeś uszczuplić skarb państwa, czy sam zgłosiłeś
    fakt niezapłacenia czy stwierdzono to w wyniku kontroli itp...

    Ogólnie się nie opłaca. Chyba że jest małe prawdopodobieństwo że Cię
    załapią. Ale jeżeli jest duże to lepiej sam sie zgłoś. Wstępnie mogę
    policzyć koszty jak będę miał konkretne dane.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-12 22:53:54
    Od: "Rafal" <w...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:abmqv1$o9d$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Ogólnie się nie opłaca. Chyba że jest małe prawdopodobieństwo że Cię
    > załapią. Ale jeżeli jest duże to lepiej sam sie zgłoś. Wstępnie mogę
    > policzyć koszty jak będę miał konkretne dane.

    Dzieki za szybka odpowiedz

    Ogolnie to podatki wogole sie nie oplacaja :)))
    Koszty to ja sobie wyliczylem i wyszlo mi tego prawie 8 000 zl
    Dla mnie to sporo kasy i wlasnie dlatego sie zasatanawiam czy
    nie mozna by cos "zachachmecic"

    > WS

    Rafal
    w...@a...waw.pl

  • 4. Data: 2002-05-12 22:59:36
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    > Koszty to ja sobie wyliczylem i wyszlo mi tego prawie 8 000 zl
    > Dla mnie to sporo kasy i wlasnie dlatego sie zasatanawiam czy

    Kurde, faktycznie dużo. Musisz ocenić ryzyko. Jak nie ma żadnej umowy
    darowizny, jak nie było to dom, działka, samochód itp tylko np. gotówka to
    ok. Czy byli świadkowie i kto Cię może zakablować itp. Czy są ślady na
    rachunkach bankowych? Jak tak to lepiej zlikwiduj rachunek i otwórz nowy
    gdzie indziej. Nie znam sprawy dokładnie to ciężko jest powiedzieć.
    Jak podatek taki duży to kara też może być spora.
    Tutaj możesz poczytać o darowiznach jak jeszcze nie czytałeś:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/spadki.shtml

    pozdrawiam
    WS

  • 5. Data: 2002-05-13 09:17:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 May 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    [...]
    >+ załapią. Ale jeżeli jest duże to lepiej sam sie zgłoś.

    Dla ścisłości: IMHO optymalne rozwiązanie to będzie *skuteczne*
    zgłoszenie, czyli jeśli już idziesz z taką wpadką - to najlepiej
    z "policzoną" deklaracją, korzystając w Wojtkowej oferty:

    >+ Wstępnie mogę policzyć koszty jak będę miał konkretne dane.

    ...oraz stosownie do ordynacji z papierem o "czynnym żalu".
    Nie ma wtedy podstaw do ukarania !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-13 12:45:46
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205131113540.13006-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

> [...]
    > z "policzoną" deklaracją, korzystając w Wojtkowej oferty:

    > ...oraz stosownie do ordynacji z papierem o "czynnym żalu".

    Co to jest IMHO?
    Tak jest, zgłoszenie samodzielne z wyliczonym i od razu zapłaconym
    podatkiem+odsetki uwalnia od ukarania.

    WS

  • 7. Data: 2002-05-13 22:21:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > z "policzoną" deklaracją, korzystając w Wojtkowej oferty: [...]
    >+ > ...oraz stosownie do ordynacji z papierem o "czynnym żalu".

    InMyHumbleOpinion, po naszemu MSZ (MoimSkromnymZdaniem)

    >+ Tak jest, zgłoszenie samodzielne z wyliczonym i od razu zapłaconym
    >+ podatkiem+odsetki uwalnia od ukarania.

    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-14 12:57:08
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Dzięki. Znam wszystkie LOL, HAfto, dunno, CU, gtg, POS ale to akurat mi
    umknęło. :))

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205140020230.16430-100000@iry