    From: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od najmu
    Date: Sun, 24 Aug 2003 22:43:54 +0200
    Sender: i...@p...onet.pl@bono.poczta.okay.pl

    > Jak ewidencjonowac (a chyba musze) przychody z najmu, aby US nie
    przyczepil
    > sie do podatku jaki bede placil (w skali 8,5%).

    poczytaj ustawe o zryczaltowanym podatku dochodowym odniektorych
    przychodow - tam jest to ladnie opisane i calkiem sensownie :)
    Z tego co ja pamietam to 8.5% placisz do wysokosci 4000?, od reszty 20%.

    > Ewidencja chyba potrzebna bo w umowie mam, ze "media placi lokator" i nie
    sa
    > one podane - ich wysokosc.

    Jesli masz w umowie o najem napisane ile sie placi za najem, to nei musisz
    nic prowadzic - wystarczy ta umowa (art.15 ust.2). A sadze, ze masz tam
    zawarta kwote :) Jesli nie - to wtedy normalna ewidencja dla ryczaltowcow -
    IMHO. wpisujesz kwoty w odpowiedniej kolumnie i chyba moze byc :)

    > Jest problem, bo. np en.el. placi sie zaliczkowo, np. po 50 zl...... a po
    > pol roku jest rozliczenie....(np. doplata 500 zl). czy wiec na biezaco
    > placic od tych 50, a dopiero po pol roku od calosci?........

    No ale przeciez te 50 i 500 zl nie jest twoim dochodem, tylko to sa media -
    wiec to nie idzie dla ciebie, tylko dla energetyki. Myle sie? :)

    > Pozdrawiam,
    > Wildcat

    Rowniez pozdrawiam
    Ingle