    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od najmu
    Date: Mon, 25 Aug 2003 09:36:49 +0200

    On Sun, 24 Aug 2003, Ingle wrote:
    [...a to był Wildcat...]
    [...]
    >+ > Ewidencja chyba potrzebna bo w umowie mam, ze "media placi lokator"
    >+ > i nie sa one podane - ich wysokosc.
    >+
    >+ Jesli masz w umowie o najem napisane ile sie placi za najem, to nei musisz
    >+ nic prowadzic - wystarczy ta umowa (art.15 ust.2).

    No to IMHO tłumaczy że nie ma w umowie "wysokości" :], nawet
    jeśli jest kwota którą dostanie "do ręki".

    >+ A sadze, ze masz tam zawarta kwote :)

    Ale przecież pisze że jest zapis iż "za media płaci lokator" !
    A o ile pamiętam opisy (z GP) pułapek w opodatkowaniu
    ryczałtowym - to cała zabawa polega na tym że niemal wszystkie
    obciążenia są obciążeniami *właściciela*. I to że lokator
    (wg umowy) ma je "dopłacić" powoduje że są zarówno przychodem
    jak i kosztem !
    A że przy ryczałcie kosztów się nie uwzględnia... trudno,
    "ten typ tak ma" :|, podatek od *przychodu* zapłacić
    trzeba.
    Przyznam że nie wnikałem i nie wiem czy coś się zmieni jeśli
    umowę z dostawcą będzie miał zawarty lokator a nie właściciel
    (ale AFAIK to dostawcy nie są chętni do takich umów).
    [...]
    >+ > Jest problem, bo. np en.el. placi sie zaliczkowo, np. po 50 zl...... a po
    >+ > pol roku jest rozliczenie....(np. doplata 500 zl). czy wiec na biezaco
    >+ > placic od tych 50, a dopiero po pol roku od calosci?........
    >+
    >+ No ale przeciez te 50 i 500 zl nie jest twoim dochodem, tylko to sa media -
    >+ wiec to nie idzie dla ciebie, tylko dla energetyki. Myle sie? :)

    Mylisz się, IMO !
    Najprawdopodobniej (nie pisze tego, ale tak podejrzewam) ma
    umowy "na siebie" - więc stanowią jego przychód i koszt.

    ...to ja też :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    ("mała wspólnota w zarządzie własnym")