    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od odsetek na koncie
    Date: Tue, 9 Jul 2002 08:29:58 +0200

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:08072002.3FAB412D@budzik61.poznan.pl...
    > Hej
    > Właśnie zostałem uświadomiony że powinienem takowy płacić. :((
    > Jak to zrobić? Wpisać do ewidencji przychodów??? Mogę to samo zrobić z
    > kilkoma miesiącami w tył i podpiąć wyciągi bankowe - wszystko płacąc na
    > raz? I ostatnie pytanie: ile procent tego podatku na ryczałcie od
    > przychodów ewidencjonowanych powinienem oddać Bel... hmm tzn. Kołodce?
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    Płacisz podatek od otrzymanych odsetek na rachunku firmowym należy to
    uwzględniać w miesiącach otrzymania odsetek .Wpisujesz kwotę naliczonych
    odsetek do ewidencji przychodów w dacie otrzymania w przychód 3%.Jeśli
    płacisz podatek w innych stawkach to przy odliczeniu ZUS stasujesz strukturę
    udziału procentowego.
    Co do zaległych odsetek to jeśli to nie są duże kwoty to ja bym wpisała
    wszystkie razem do ostatniego rozliczenia ale jeśli będą duże kwoty podatku
    to wtedy bym korygowała zapłacony podatek z nalężnymi odstekami.
    Jolka