    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od odsetek na koncie
    Date: Tue, 9 Jul 2002 19:11:55 +0200

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:09072002.4413E878@budzik61.poznan.pl...
    > Tako rzecze p...@p...com.pl:

    > Wyciągi przychodzą na dzień 30 a więc jeszcze w "starym miesiącu'. OK.

    > Normalnie płacę 8,5. Możesz napisać co się teraz zmieni? Jaki udział
    > procentowy?

    > Wpiszę na raz, nie ma dużych kwot. Dzięki za radę.
    >
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    Spróbuje podać jakiś zmyślony przykład wyliczenia należnego podatku.
    Wariant bez odsetek z banku:
    np.przychód w m-c 10000.- w stawce 8,5 %
    odliczenie składek ZUS właściciel za 05/2002 472,67
    podstawa do wyliczenia pod.9527,33 zaokr.9527 x 8,5% to podatek 809,80
    Wariant z odstektami z banku
    przychód w m-c dalej 10000 w stawce 8,5%
    + przychód z odsetek np.50- i to w stawce 3 %
    ustalasz proporcje
    10000 99,50% - 470,31= 9529,69 x 8,5%= 810,05
    50 0,50 % - 2,36 = 47,64 x 3 % = 1,44
    10050 100% -ZUS 472,67= 9577,33

    Przy wyliczeniu podatku w pamięci wykonałam zaokrąglenie czyli liczyłam od
    9530 i od 48 -
    Nie odliczam zdrowotnej bo już nic się nie zmienia .
    Nie wiem czy to jasno opisałam.
    Jolka