  • From: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od oszczednosci - kwestia zaokraglania
    Date: Thu, 9 May 2002 11:33:03 +0200

    > Z tymi zaokrągleniami, to samo MF nie wie chyba po co one.
    > Kiedys, na podyplomowych, miałam wykłady z kobitka z MF (nazwiska nie
    > pomnę) która stwierdziła, że te zaogrąglenia sa dla dobra podatnika,
    > bo łatwo się pomylić o grosz albo 2, a pomyłka o grosz to juz jest
    > zaległośc, i chociaż odsteki żadne, to US nie mógłby np. wydać
    > zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami.
    > Tak, wiem że to wyjasnienie to kompletna bzdura, ale wychodzi na to,
    > że zaokrągla sie właśnie tak "bo taaak", a nie wypada tego powiedzieć
    > publicznie.
> [...]

    I tu chyba trafilas w sedno. Ja juz jestem bliski tego zeby mnie szlag
    trafil, a swoja droga gdyby mi ktos powiedzial ze zaokraglanie jest dla
    mojego dobra, zebym sie przypadkiem nie pomylil to bym mu sie zasmial prosto
    w twarz... no chyba ze dana pani liczy sobie podatek "na piechote" przy
    uzyciu najnowoczesniejszych zdobyczy techniki (czytaj: papieru i olowka).
    Zreszta w tym kraju wiele rzeczy robi sie wlasnie dokladnie tak jak
    napisalas - bo komus sie tak spodobalo i juz! Chocby to nie mialo zadnego
    racjonalnego czy nawet irracjonalnego wytlumaczenia. Czasami to wszystko
    przypomina mi piaskownice pelna malych dzieci. Tylko roznica polega na tym
    ze tam w razie nieporozumienia kazde dziecko moglo zabrac swoje zabawki i
    isc na wlasne podworko, a u nas jest jedno podworko i jeden komplet zabawek,
    zmieniaja sie tylko ci ktorzy sie nimi w danej chwili bawia, cala reszte
    majac gleboko gdzies...
    Pozdrawiam,
    RABIN...