  • 1. Data: 2002-05-05 22:19:07
    Temat: Podatek od oszczednosci - kwestia zaokraglania
    Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>

    Czesc!
    Moze to bylo, moze nie, ale zaryzykuje pytanie: na jakiej podstawie bank
    zaokragla mi podstawe do obliczenia podatku z odsetek do pelnych zlotych?
    Jest na to jakis konkretny przepis? Jesli tak to gdzie go szukac?
    Dzieki,
    RABIN...

  • 2. Data: 2002-05-07 11:52:10
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaokragla mi podstawe do obliczenia podatku z odsetek do pelnych zlotych?
    > Jest na to jakis konkretny przepis? Jesli tak to gdzie go szukac?

    Rozporz. MF do Ordynacji Podatkowej.

    Karol

  • 3. Data: 2002-05-08 14:26:40
    Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>

    > Rozporz. MF do Ordynacji Podatkowej.

    I jak znam zycie to pewnie nie ma zadnej mozliwosci sciagniecia tego co wg
    mnie nieslusznie mi zabrano? Co za kretynizm, zatrzymajcie swiat, ja
    wysiadam...
    Pozdrownienia,
    RABIN...

  • 4. Data: 2002-05-08 14:44:48
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > zlotych?

    > I jak znam zycie to pewnie nie ma zadnej mozliwosci sciagniecia tego co wg
    > mnie nieslusznie mi zabrano? Co za kretynizm, zatrzymajcie swiat, ja
    > wysiadam...

    Jezeli zaokraglali podstawe do 1 zl to akurat zrobili dobrze.
    Jezeli nie zaokraglali, to straciles maksymalnie 0,10 zl z tytulu
    jednorazowego dopisania odsetek.
    Duzo musialbys miec tych lokat zeby byl sens walczyc.

    Karol

  • 5. Data: 2002-05-08 18:28:49
    Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednorazowego dopisania odsetek.
    > Duzo musialbys miec tych lokat zeby byl sens walczyc.

    Wlasnie ja stracilem na tym zaokragleniu, bo majac odsetki ktorych wartosc
    po przecinku przewyzszala 50 gr zgodnie z "ichnimi" zaokragleniami w gore
    tracisz za kazdym razem. Przykladowo: masz 2,51zl odsetek, a podatek placisz
    od 3zl, czyli 0,60gr. Nie chodzi mi o to ze roznice w tym co powinienem byl
    zaplacic a tym co sami sobie (czy slusznie czy nie to juz inna sprawa)
    wzieli nie sa duze (rzedu pojedynczych groszy). Chodzi o sama zasade.
    Chociaz podobno w przyrodzie nic nie ginie - jeden traci, inny zeskuje,
    tylko dlaczego zawsze ja musze byc tym ktory traci...?
    Pozdrawiam,
    RABIN...

  • 6. Data: 2002-05-09 07:35:34
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > Chociaz podobno w przyrodzie nic nie ginie - jeden traci, inny zeskuje,
    > tylko dlaczego zawsze ja musze byc tym ktory traci...?

    Zyskasz jak bedziesz mial odsetki 2,49.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-05-09 07:44:15
    Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>

    > Zyskasz jak bedziesz mial odsetki 2,49.

    No tak, ale to wymagaloby strasznego planowania odnosnie salda na kazdym z
    rachunkow, a na to nie mam ani czasu ani ochoty, tym bardziej ze ta gra nie
    warta jest tej swieczki. Ale czyz nie byloby bardziej sprawiedliwie nie
    zaokraglac tej podstawy? No chyba ze MF nie lubi "brazowych" monet...
    Pozdrawiam,
    RABIN...

  • 8. Data: 2002-05-09 07:59:07
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > warta jest tej swieczki. Ale czyz nie byloby bardziej sprawiedliwie nie
    > zaokraglac tej podstawy? No chyba ze MF nie lubi "brazowych" monet...

    Jak tworzono to rozporzadzenie to nikt nie myslal o podatku od odsetek.
    Co ciekawe ten sam problem :-) jest z podatkiem od dywidend.
    Maniana zaczyna sie jak US dostaje zbiorcza deklaracje za PIT od osob
    fizycznych i okazuje sie, ze zbiorczy podatek nijak nie chce stanowic 20%
    podstawy opodatkowania wykazanej w deklracji.
    Podejrzewam, ze w bankach beda mieli ten sam problem :-)

    Karol

  • 9. Data: 2002-05-09 09:21:05
    Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>

> [...]
    > podstawy opodatkowania wykazanej w deklracji.
    > Podejrzewam, ze w bankach beda mieli ten sam problem :-)

    tylko ze to juz jest problem banku a MF oczywiscie tylko wydaje i posrednio
    egzekwuje swoje zarzadzenia.
    Ja podejrzewam ze jak tworzono to rozporzadzenie to chyba o niczym nie
    myslano - usiadlo paru kolesi "uczonych w pismie" i jak mowil kiedys Edward
    Dziewonski w "Dudku" trzymali sie pewnie zasady "co by tu jeszcze spieprzyc
    panowie"... Szkoda gadac bo mi juz cisnienie i tak ostatnio podskakuje, a
    leki drogie...
    Pozdrawiam,
    RABIN...

  • 10. Data: 2002-05-09 09:33:03
    Od: "RABIN..." <r...@m...atr.bydgoszcz.pl>

> [...]
    > bo łatwo się pomylić o grosz albo 2, a pomyłka o grosz to juz jest
    > zaległośc, i chociaż odsteki żadne, to US nie mógłby np. wydać
    > zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami.
    > Tak, wiem że to wyjasnienie to kompletna bzdura, ale wychodzi na to,
    > że zaokrągla sie właśnie tak "bo taaak", a nie wypada tego powiedzieć
    > publicznie.
    > Po prostu ktos miał taka koncepcję i nikomu (z MF oczywiście) to nie
    > przeszkadza.
    > A że podatnika szlag trafia? Od tego jest szlag, żeby kogos trafiał...

    I tu chyba trafilas w sedno. Ja juz jestem bliski tego zeby mnie szlag
    trafil, a swoja droga gdyby mi ktos powiedzial ze zaokraglanie jest dla
    mojego dobra, zebym sie przypadkiem nie pomylil to bym mu sie zasmial prosto
    w twarz... no chyba ze dana pani liczy sobie podatek "na piechote" przy
    uzyciu najnowoczesniejszych zdobyczy techniki (czytaj: papieru i olowka).
    Zreszta w tym kraju wiele rzeczy robi sie wlasnie dokladnie tak jak
    napisalas - bo komus sie tak spodobalo i juz! Chocby to nie mialo zadnego
    racjonalnego czy nawet irracjonalnego wytlumaczenia. Czasami to wszystko
    przypomina mi piaskownice pelna malych dzieci. Tylko roznica polega na tym
    ze tam w razie nieporozumienia kazde dziecko moglo zabrac swoje zabawki i
    isc na wlasne podworko, a u nas jest jedno podworko i jeden komplet zabawek,
    zmieniaja sie tylko ci ktorzy sie nimi w danej chwili bawia, cala reszte
    majac gleboko gdzies...
    Pozdrawiam,
    RABIN...