    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od oszczednosci w dzialalnosci gospodarczej
    Date: Tue, 31 Dec 2002 03:58:32 +0100

    On Mon, 30 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ Szok....

    Raczej zaskoczenie :)
    Przyznam że zaczynając DG wiedziałem tylko dlatego, że
    najpierw spędziłem kilka dni na czytaniu z googla
    tematów różnych...
    Od czasu do czasu ktoś na tym "wpada", no to mi się
    upiekło :)

    >+ Domyslam sie, ze nalezy to rozliczac w miesiacu pojawienia sie
    >+ odsetek na koncie, zwykle jest to ostatni dzien miesiaca.
    >+ To chyba dosc klopotliwe, jesli bank dostarcza wyciag wiele dni pozniej...?
    >+ Akurat mam konto mBiznes, wiec to bedzie problem dla mnie.

    *JAKI PROBLEM* ??

    Przecież raport masz zaraz 1. następnego miesiąca !
    Ściągasz płatny wydruk pocztą ?

    FYI: ta kwestia była tu również wałkowana. Wniosek
    o nieprawidłowości DW do podsumowywania wyciągu również
    był, opinia (Maddy) że to może i nieprawidłowo - ale
    nie nierzetelnie :) również...
    Wystawiam DW na podstawie wydruku i to księguję.
    Mam Inteligo i mBank.

    >+ Zaloze sie, ze sprawdzenie rozliczania podatku od odsetek jest
    >+ ulubioną czynnoscia zlosliwych kontrolerow..... przypuszczam tak,
    >+ bo pytalem pare osob prowadzacych DG i nie wiedzieli o tym,
    >+ wiec jest sie kogo czepiac.

    Tyle że zazwyczaj jest szansa iż będzie mniej niż 0,25%
    przychodu (czyli nie podważy rzetelnosci). Jakichś wielkich
    narzekań na grupie nie było, ale jakby ktos się czepiał...
    to bym się nie zdziwił :(

    >+ Jaki dokument trzeba miec w swoich papierach, by udokumentowac
    >+ prawidlowosc opodatkowania odsetek. Zapewne wyciag bankowy,
    >+ ale czy w przypadku banku internetowego wystarczy, ze jest
    >+ to zwykly "wydruk potwierdzenia"?

    J.w. - tak robię, z poprzednich dyskusji wiem
    że nie tylko ja.
    Oczywiście "papier" należy uwierzytelnić - tak jak
    swoją delegację czy inne DW: pieczątka (o ile masz),
    autograf... Plusem DW jest gotowe miejsce na
    owe czynności ;)
    Zastanawiam się czy tak 1/rok nie wziąć z Inteligo
    wydruku z podsumowaniem...

    pozdrowienia, Gotfryd