  • 1. Data: 2002-12-30 14:44:43
    Temat: Podatek od oszczednosci w dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Dariusz Jaskowski" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak odbywa sie rozliczanie podatku od odsetek z oszczednosci na koncie
    firmowym? Dodam, ze jest to dzialalnosc opodatkowana podatkiem
    zryczaltowanym. Domyslam sie, ze rowniez obowiazuje ryczalt, ale nie wiem
    wedlug jakiej stawki procentowej.
    Z gory dziekuje za wyjasnienie.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2002-12-30 15:04:31
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Mon, 30 Dec 2002 15:44:43 +0100, "Dariusz Jaskowski"
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >firmowym? Dodam, ze jest to dzialalnosc opodatkowana podatkiem
    >zryczaltowanym. Domyslam sie, ze rowniez obowiazuje ryczalt, ale nie wiem

    Ryczałt w wysokości 3%

    --
    GG: 3705
    Paweł

  • 3. Data: 2002-12-30 15:13:23
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Jak odbywa sie rozliczanie podatku od odsetek z oszczednosci na koncie
    > firmowym?

    No wlasnie jak?
    Mam nadzieje, ze tak samo jak na koncie prywatnym
    gdzie bank odprowadza za mnie podatek od odsetek i nie musze sie tym
    martwic.....

    Czyzby w przypadku konta firmowego bylo inaczej?

    Dzieki,

    latet

  • 4. Data: 2002-12-30 15:51:32
    Od: lity <m...@w...pl>

    On Mon, 30 Dec 2002 16:13:23 +0100, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >martwic.....
    >
    >Czyzby w przypadku konta firmowego bylo inaczej?

    W ryczałcie sam musisz zapłacić podatek od odsetek w wysoskości 3%

    --
    GG: 3705
    Paweł

  • 5. Data: 2002-12-30 17:02:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lity" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ryczałt w wysokości 3%

    Z dobrze się wam dziej na tym ryczałcie, stanowczo za dobrze ;)))

    Sark

  • 6. Data: 2002-12-30 17:47:16
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Z dobrze się wam dziej na tym ryczałcie, stanowczo za dobrze ;)))

    A nie załapiesz sie na ryczałt w 2003r. ?

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 7. Data: 2002-12-30 21:27:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ Mam nadzieje, ze tak samo jak na koncie prywatnym

    Jeszcze się optymizmu nie wyzbyłeś[1] ?? ;)

    >+ gdzie bank odprowadza za mnie podatek od odsetek i nie musze sie tym
    >+ martwic.....
    >+
    >+ Czyzby w przypadku konta firmowego bylo inaczej?

    Jest inaczej, doliczasz do dochodu jak każdy inny (dochód).
    Oczywiście na KPiR/PK odliczasz również koszty prowadzenia
    konta :), na ryczałcie płacisz ryczałt.
    FYI:
    1. Co poniektóre banki na liście operacji wyraźnie zaznaczają
    "odsetki x.yy, nie pobrano podatku dochodowego"
    2. Ja wpisuję przychód z odetek i wszystkie koszty (za
    prowadzenie, za przelewy...) łącznie w jednym wierszu
    KPiR - i jest tu więcej takich, nie marnuj papieru ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] stwierdzam poprawę: już ci księgowa nie powi...AUUU !
    Nie bij ! :)
    I dobrego Nowego Roku :)

  • 8. Data: 2002-12-30 21:43:36
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > prowadzenie, za przelewy...) łącznie w jednym wierszu
    > KPiR - i jest tu więcej takich, nie marnuj papieru ;) !

    Szok....

    Domyslam sie, ze nalezy to rozliczac w miesiacu pojawienia sie
    odsetek na koncie, zwykle jest to ostatni dzien miesiaca.
    To chyba dosc klopotliwe, jesli bank dostarcza wyciag wiele dni pozniej...?
    Akurat mam konto mBiznes, wiec to bedzie problem dla mnie.

    Zaloze sie, ze sprawdzenie rozliczania podatku od odsetek jest
    ulubioną czynnoscia zlosliwych kontrolerow..... przypuszczam tak,
    bo pytalem pare osob prowadzacych DG i nie wiedzieli o tym,
    wiec jest sie kogo czepiac.

    Jaki dokument trzeba miec w swoich papierach, by udokumentowac
    prawidlowosc opodatkowania odsetek. Zapewne wyciag bankowy,
    ale czy w przypadku banku internetowego wystarczy, ze jest
    to zwykly "wydruk potwierdzenia"?

    Dzieki,

    Latet

  • 9. Data: 2002-12-31 02:58:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ Szok....

    Raczej zaskoczenie :)
    Przyznam że zaczynając DG wiedziałem tylko dlatego, że
    najpierw spędziłem kilka dni na czytaniu z googla
    tematów różnych...
    Od czasu do czasu ktoś na tym "wpada", no to mi się
    upiekło :)

> [...]
    >+ To chyba dosc klopotliwe, jesli bank dostarcza wyciag wiele dni pozniej...?
    >+ Akurat mam konto mBiznes, wiec to bedzie problem dla mnie.

    *JAKI PROBLEM* ??

    Przecież raport masz zaraz 1. następnego miesiąca !
    Ściągasz płatny wydruk pocztą ?

    FYI: ta kwestia była tu również wałkowana. Wniosek
    o nieprawidłowości DW do podsumowywania wyciągu również
    był, opinia (Maddy) że to może i nieprawidłowo - ale
    nie nierzetelnie :) również...
    Wystawiam DW na podstawie wydruku i to księguję.
    Mam Inteligo i mBank.

> [...]
    >+ ulubioną czynnoscia zlosliwych kontrolerow..... przypuszczam tak,
    >+ bo pytalem pare osob prowadzacych DG i nie wiedzieli o tym,

    Tyle że zazwyczaj jest szansa iż będzie mniej niż 0,25%
    przychodu (czyli nie podważy rzetelnosci). Jakichś wielkich
    narzekań na grupie nie było, ale jakby ktos się czepiał...
    to bym się nie zdziwił :(

> [...]
    >+ prawidlowosc opodatkowania odsetek. Zapewne wyciag bankowy,
    >+ ale czy w przypadku banku internetowego wystarczy, ze jest

    J.w. - tak robię, z poprzednich dyskusji wiem
    że nie tylko ja.
    Oczywiście "papier" należy uwierzytelnić - tak jak
    swoją delegację czy inne DW: pieczątka (o ile masz),
    autograf... Plusem DW jest gotowe miejsce na
    owe czynności ;)
    Zastanawiam się czy tak 1/rok nie wziąć z Inteligo
    wydruku z podsumowaniem...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-12-31 08:22:01
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > *JAKI PROBLEM* ??

    Sorry, mialo byc "to NIE bedzie problem....." :-)

> [...]
    > był, opinia (Maddy) że to może i nieprawidłowo - ale
    > nie nierzetelnie :) również...
    > Wystawiam DW na podstawie wydruku i to księguję.

    DW mowisz......
    Czy musze tez "wystawiac" sobie DW, aby ksiegowac przelewy do ZUS?

    > Plusem DW jest gotowe miejsce na
    > owe czynności ;)

    Czy tzn. ze jest jakis wzorzec DW?

    Dzieki,