  • Data: 2007-08-04 12:34:37
    Temat: Re: Podatek od spadków
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 16:55:31 -0500, witek napisał(a):
    [...]
    > Spadek nabywa się w dniu śmierci spadkodawcy. Czyli 2002.

    > bo tak mowi ustawa.

    Mam wątpliwości:

    Spadek nabywa się najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od śmierci spadkodawcy
    (dla uproszczenia w dniu jego śmierci, tak jak napisałeś).

    Znowu obowiązek podatkowy powstaje "przy nabyciu w drodze dziedziczenia -
    z chwilą przyjęcia spadku;", czyli dla uproszczenia tego samego dnia.

    A w ustawie o podatku od spadków i darowizn stoi że
    "Art. 7. 1. Podstawę opodatkowania stanowi wartość nabytych rzeczy(...)
    ustalona według stanu rzeczy i praw majątkowych w dniu nabycia i cen
    rynkowych z dnia powstania obowiązku podatkowego.".

    Więc IMHO powinien zapłacić podatek wg. cen na 6 miesięcy po śmierci
    spadkodawcy plus (chyba) odsetki.

    Być może czegoś nie doczytałem, ale jeżeli tak to Gotfryd poprawi :D

    p. m.