  • Data: 2010-10-31 10:23:50
    Temat: Re: Podatek od spłaty kredytu
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> writes:

    > Chodzi prawdopodobnie o to, że w przypadku rozdzielności majątkowej
    > świadczenie w stosunku do małżonka (a może i w stosunku do dzieci)
    > jest jego/ich przychodem.

    Do dzieci? A co dziecko winne rozdzielności majątkowej rodzicow? A co
    w sytuacji, gdy wspolnosci nie ma i nigdy byc nie moglo, bo nie bylo
    slubu? Utrzymywanie dziecka przez samotna matke ma byc opodatkowane?

    Z litery tego przepisu imho wynika, ze wlasnie tak.

    Natomiast sadze, ze zamyslem ustawodawcy bylo objecie opodatkowaniem
    utrzymywania jednego malzonka przez drugiego w sytuacji, gdy maja
    rozdzielność majatkowa. Tylko ze zapis mu nie wyszedl.

    MJ