  • 1. Data: 2008-07-19 22:34:23
    Temat: Podatek od sprzedaż działki którą zasiedziałem.
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    witam,

    nabyłem działkę na umowę 30 lat temu, teraz przeprowadziłem zasiedzenie,

    jeśli sprzedam tę działkę przed terminem 5 lat od terminu zasiedzenia to:

    - czy płacę podatek dochodowy od sprzedaży,
    - czy też liczy się termin że nabyłem tę działkę 30 lat temu na co
    są dokumenty gdyż uzyskałem zasiedzenie.

    pozdr. z.

  • 2. Data: 2008-07-20 08:50:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zaemka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    >
    > nabyłem działkę na umowę 30 lat temu, teraz przeprowadziłem zasiedzenie,

    To jaką drogą niby ją nabyłeś?
    Ukradłeś?

  • 3. Data: 2008-07-20 10:23:34
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    > To jaką drogą niby ją nabyłeś?
    > Ukradłeś?

    dziwne pytanie ? nabyłem drogą kupna ale na tzw. umowę
    i dopiero teraz sprawę wyprowadziłem w formie zasiedzenia.

    chodzi o to czy do ustawy o podatku dochodowym i opodatkowaniu sprzedaży
    przed 5'ciu laty
    w tym wypadku liczy się termin zasiedzenia, czy termin kupna na umowę

    pozdr. z.

  • 4. Data: 2008-07-20 13:51:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > dziwne pytanie ? nabyłem drogą kupna ale na tzw. umowę

    Znaczy co, że bez aktu notarialnego?

    > w tym wypadku liczy się termin zasiedzenia, czy termin kupna na umowę

    Nie ma kupna, bo nic nie kupiłeś, umowa kupna nieruchomości bez aktu
    notarialnego jest nieważna.
    Czyli właścicielem działki stałeś się wskutek zasiedzenia a nie kupna.
    Chyba rozumiesz jakie są konsekwencje.

  • 5. Data: 2008-07-20 14:09:55
    Od: r...@o...pl

    On 20 Lip, 15:51, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "zaemka" <z...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:g5v44q$poo$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > Znaczy co, że bez aktu notarialnego?

    > Nie ma kupna, bo nic nie kupiłeś, umowa kupna nieruchomości bez aktu
    > notarialnego jest nieważna.

    Z tym że on to "kupił" w 78r. - czy wtedy też nieruchomości tylko
    notarialnie dało się nabyć?
    (nie wiem, pytam, trzeba by sprawdzić oryginalny KC na isip)

  • 6. Data: 2008-07-20 20:24:41
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Cavallino napisać:

    > Znaczy co, że bez aktu notarialnego?

    Co w tym dziwnego? Żeby było zasiedzenie,
    nie trzeba mieć żadnej umowy...

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2008-07-21 08:07:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie ma kupna, bo nic nie kupiłeś, umowa kupna nieruchomości bez aktu
    > notarialnego jest nieważna.

    >Z tym że on to "kupił" w 78r. - czy wtedy też nieruchomości tylko
    >notarialnie dało się nabyć?

    Gdyby było inaczej - po co byłoby zasiadywanie?

  • 8. Data: 2008-07-21 08:13:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Cavallino napisać:

    > Co w tym dziwnego?

    A gdzie w powyższym pytaniku widzisz zdziwienie?
    To tylko próba ustalenia faktów, z racji tego że z pytającego trzeba
    informacje wyciągać.

    > Żeby było zasiedzenie,
    > nie trzeba mieć żadnej umowy...

    Wiem.

  • 9. Data: 2008-07-21 13:11:28
    Od: "zaemka" <z...@o...pl>

    dowiedziałem się precyzyjnie i piszę
    aby ogół znał odpowiedź na moje pytanie lub podobne:

    5 lat liczy sie od terminu faktycznego zasiedenia,
    natomiast termin orzeczenia Sądu jest nieistotny

    pozdr.z