  • 1. Data: 2008-07-20 06:37:07
    Temat: DG podatek liniowy a dywidenda
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Prowadze DG w Polsce i zamierzam zalozyc spolke kapitalowa za granica, w
    ktorej bede mial wiekszosciowe udzialy.

    Planuje, aby dochod z tej spolki byl przekazywany dla mnie w formie
    dywidendy. W jaki sposob taki dochod bedzie rozliczany jesli prowadze DG
    opodatkowana liniowym 19%?

    Pozdrawiam
    BB

  • 2. Data: 2008-07-20 07:39:16
    Temat: Re: DG podatek liniowy a dywidenda
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bad Behaviour wrote:
> [...]
    >
    > Planuje, aby dochod z tej spolki byl przekazywany dla mnie w formie
    > dywidendy. W jaki sposob taki dochod bedzie rozliczany jesli prowadze

    Zakladam, ze DG w PL prowadzisz jako osoba fizyczna:
    wtedy od przychodów z dywidend podatek jest zryczaltowany
    (nie laczony z dochodami z DG) akurat tez 19% przychodów -
    art 30a - ale poczytaj sobie odnosniki, bo do tych dochodów
    uwzglednia sie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania,
    wiec bedziesz mógl odliczyc kwote podatku zaplaconego za granica
    (ta spólka pewnie jakos - zgodnie z miejscowym prawem-opodatkuje
    te wyplaty) Pewnie maja tez mechanizm informacyjny zblizony
    do naszych przepisów- art 42c?.