  • 1. Data: 2008-07-19 18:32:14
    Temat: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Witajcie,
    Czy można wrzucić w koszty okulary dla informatyka, bez których nie może
    pracować (na codzień również je nosi)? Czy VAT również można odpisać?
    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2008-07-19 22:33:31
    Temat: Re: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy można wrzucić w koszty okulary dla informatyka, bez których nie może
    > pracować (na codzień również je nosi)? Czy VAT również można odpisać?

    Myślę że odpowiedź na podobne pytanie rozwieje Twoje wątpliwości:

    Czy można wrzucić w koszty slipy dla przedstawiciela handlowego, bez których nie
    może
    pracować (na codzień również je nosi)? Czy VAT również można odpisać?

    :)

  • 3. Data: 2008-07-19 22:44:06
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik

> [...]
    > których nie może
    > pracować (na codzień również je nosi)? Czy VAT również można odpisać?

    myślę że Twoje pytanie nie jest adekwatne do sytuacji informatyka
    może to będzie lepsze :
    czy można wrzucić w kosztykask dla budowlańca bez ktrego nie może pracować
    ( na codzień rwnież go nosi)?
    Czy Vat rwnież można odpisać?

    macso

  • 4. Data: 2008-07-20 06:56:02
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Dzięki za poważne potraktowanie pytania...
    Przeszukałam sieć i znalazłam kilka sprzecznych informacji. Jedne podawały,
    że można, inne, że nie. Stąd moje pytanie na grupie, ale chyba jednak w tym
    wypadku się przeliczyłam.
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 5. Data: 2008-07-20 08:26:45
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 08:56
    (autor Barbara K.
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5uni2$3h9$1@news.onet.pl>):

    > Dzięki za poważne potraktowanie pytania...
    > Przeszukałam sieć i znalazłam kilka sprzecznych informacji. Jedne
    > podawały, że można, inne, że nie.

    Dlatego najlepiej tego nie robić. Gra niewarta świeczki. Oszczędzisz 10zł, a
    ryzykujesz sporo.

    > Stąd moje pytanie na grupie, ale chyba
    > jednak w tym wypadku się przeliczyłam.

    O, kolejna nadęta, co uważa, że tu jest darmowa poradnia... Doradcy
    podatkowi w biurowcu obok koleżanko.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-07-20 08:49:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > wasz znak: <g5uni2$3h9$1@news.onet.pl>):

    > Dlatego najlepiej tego nie robić. Gra niewarta świeczki. Oszczędzisz 10zł,

    Ile?
    Kupowałeś kiedyś okulary?

  • 7. Data: 2008-07-20 08:52:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 10:49
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5uu7i$gfs$1@news.onet.pl>):

    > Ile?
    > Kupowałeś kiedyś okulary?

    No dobrze, 60zł. Tak czy siak, można masę rzeczy wKUPać, więc po co to, co
    jest niebezpieczne?

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-07-20 08:59:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 10:49
    > (autor Cavallino
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <g5uu7i$gfs$1@news.onet.pl>):

    > No dobrze, 60zł.

    Albo i 100.
    A jak jeszcze VAT odpiszesz to i 200.

    >Tak czy siak, można masę rzeczy wKUPać, więc po co to, co
    > jest niebezpieczne?

    Bo to akurat kupujesz?

  • 9. Data: 2008-07-20 10:58:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 10:59
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5uuot$hj8$1@news.onet.pl>):

    > Albo i 100.
    > A jak jeszcze VAT odpiszesz to i 200.

    No moment, z 300zł odliczysz 200?
    Niech będzie, że z Watą 100. A kara ile wyniesie?

    > Bo to akurat kupujesz?

    Ale niekoniecznie jako koszt uzyskania przychodu. Kupujesz dla siebie.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-07-20 11:40:31
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Tristan pisze:
    (..)
    > Ale niekoniecznie jako koszt uzyskania przychodu. Kupujesz dla siebie.

    a kto prowadzi DG ? przecież nie jej teściowa ;) To jak z tym kaskiem ?
    ubranie robocze jest kosztem czy nie jest ?