  • 1. Data: 2006-05-01 16:59:27
    Temat: Podatek od sprzedazy na allegro
    Od: "Adam" <b...@o...pl>

    Witam,
    za kilka dni zakonczy sie aukcja mojego laptopa. Pojdzie prawdopodobnie za
    ~3000zl.
    Chcialbym sie teraz dowiedziec co dalej, aby wszystko bylo legalnie. Tzn.
    slyszalem ze bede musial zaplacic w Urzedzie Skarbowym 2% wartosci laptopa.
    Chcialbym sie wiedziec dokladnie jak to jest. Czy jest do tego potrzebna
    dokladna umowa / jakis dokument ktory musze zdobyc z urzedu? Zaznaczam
    rowniez, iz nie mam swojego numeru NIP jak narazie. Jak to bedzie
    wygladalo... z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2006-05-01 22:26:11
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy na allegro
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Adam wrote:
> [...]
    > dokladna umowa / jakis dokument ktory musze zdobyc z urzedu? Zaznaczam
    > rowniez, iz nie mam swojego numeru NIP jak narazie. Jak to bedzie

    Umowa kupna sprzedaży. Wzorów jest pełno w internecie.
    Na umowie zapisz kto płaci podatek, czy ty, czy on czy solidarnie.
    Domyślnie jest solidarnie. Przy czym solidarnie nie oznacza po połowie,
    a oznacza dowolna strona. Czyli jak nie zapłacicie to US ściągnie go
    sobie od kogo chce (jak się o transakcji dowie).
    Doprecyzuj z gościem, że jeszcze do kwoty wylicytowanej na allegro
    będzie musiał dołożyć 2%, bo potem zarobisz negatywa.

    Podatek płacisz na druku PCC-1. 2% od kwoty transakcji.
    Uwaga na PCC-1 potrzebne są podpisy drugiej strony.
    I zadbaj o to, aby on to zapłacisz, albo ty to zapłać a on niech da
    kasę. Powód j.w.

    O NIP powinieneś wystąpić do US na druku NIP-3.
    Dowiedz się w US jak wypełnić PCC-1 skoro jeszcze nie masz NIP.

    A teraz pytanie pomocnicze. Skąd miałeś laptopa, skoro nie pracujesz?
    To jest dobre pytanie ze strony US.

  • 3. Data: 2006-05-02 06:19:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 May 2006, witek wrote:

    > Na umowie zapisz kto płaci podatek, czy ty, czy on czy solidarnie.
    > Domyślnie jest solidarnie. Przy czym solidarnie nie oznacza po połowie,
    > a oznacza dowolna strona.

    Sprzeciw, wysoki sądzie!!! ;)
    Jeśli kupujący nie jest firmą kupującą "do dalszego użycia dla
    produkcji lub sprzedaży" to podatek płaci się solidarnie USTAWOWO,
    to znaczy umowa nijak nie wiąże US: zawsze mogą ściągać "solidarnie".

    Umowa co najwyżej pozwoli dochodzić przed sądem poniesionego
    wydatku jeśli to nas US wybierze jako płatnika :]

    > Czyli jak nie zapłacicie to US ściągnie go sobie od
    > kogo chce (jak się o transakcji dowie).

    :)

    > Uwaga na PCC-1 potrzebne są podpisy drugiej strony.

    Moim zdaniem to jest głupota, ale co poradzić.

    > O NIP powinieneś wystąpić do US na druku NIP-3.
    > Dowiedz się w US jak wypełnić PCC-1 skoro jeszcze nie masz NIP.

    IMVHO - złożyć jednocześnie :)

    > A teraz pytanie pomocnicze. Skąd miałeś laptopa, skoro nie pracujesz?
    > To jest dobre pytanie ze strony US.

    :)
    Może rodzice mieli i podarowali ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-05-02 12:41:37
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Umowa co najwyżej pozwoli dochodzić przed sądem poniesionego
    > wydatku jeśli to nas US wybierze jako płatnika :]

    to samo miałem na myśli.
    Ale zapis w umowie pozwoli dochodzić swojej cześci. bez tego po prostu
    zapłąci swoje bez szans odzyskania.

    > :)

    > Moim zdaniem to jest głupota, ale co poradzić.

    no zgadza się.

    > IMVHO - złożyć jednocześnie :)

    tak, ale czasami US się czepiają.

    > :)
    > Może rodzice mieli i podarowali ;)

    Może, Pytałem, żeby wiedział co palnąć przed US jak się ewentualnie
    zapytają.

  • 5. Data: 2006-05-04 07:53:13
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > no zgadza się.

    Na szczęście nie jest tak źle i prostują niektóre głupoty:
    Pismo Zastępcy Dyrektora Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru z dnia
    12 marca 2003 r. nr LK-2255/LM/BG/02 do Izby Skarbowej (....) w sprawie
    obowiązku wypełniania deklaracji w sprawie podatku od czynności
    cywilnoprawnych

    Źródło: www.mf.gov.pl

    "[...]
    W przypadku, gdy deklaracja podatkowa jest podpisana tylko przez jedną
    stronę czynności cywilnoprawnej, przy czym nie może ona uzyskać podpisu
    drugiej strony, ze względu np. na odległe miejsce zamieszkania, winna złożyć
    w urzędzie skarbowym deklarację bez tego podpisu. Natomiast urząd skarbowy w
    ramach czynności sprawdzających, określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia
    1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) ma obowiązek
    doprowadzić do usunięcia nieprawidłowości w deklaracji (np. wezwać drugą
    stronę do złożenia podpisu - gdy postępowanie prowadzone jest przez organ
    podatkowy, którego siedziba nie znajduje się na obszarze województwa, w
    którym zamieszkuje osoba zobowiązana do złożenia podpisu na deklaracji,
    organ ten zwraca się do organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce
    zamieszkania tej osoby o wezwanie jej w celu uzupełnienia podpisu).
    [...] "

    ZauraK

  • 6. Data: 2006-05-04 14:38:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 May 2006, ZauraK wrote:

    > Na szczęście nie jest tak źle i prostują niektóre głupoty:
    > Pismo Zastępcy Dyrektora Departamentu Podatków Lokalnych i Katastru z dnia
    > 12 marca 2003 r. nr LK-2255/LM/BG/02 do Izby Skarbowej (....) w sprawie

    O, "w imieniu gugla" ;) - thx!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-05-05 05:55:40
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    A tak przy okazji:
    Jak sobie kupię grę na allegro to na jakiej podstawie płacę PCC ?
    Sam zakup wystarczy (jako umowa) czy mam jeszcze spisywać jakieś "pisemne"
    umowy i dopiero PCC ?

    ZauraK

  • 8. Data: 2006-05-05 16:15:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ZauraK" <...@...x> napisał w wiadomości
    >A tak przy okazji:
    > Jak sobie kupię grę na allegro to na jakiej podstawie płacę PCC ?
    > Sam zakup wystarczy (jako umowa)

    Wystarczy.
    O ile dla danej transakcji nie jest wymagana forma pisemna lub aktu
    notarialnego pod rygorem nieważności umowy.
    Np. jakbyś kupował przez allegro dom, to raczej bez aktu się nie obędzie.
    ;-)

  • 9. Data: 2006-05-06 00:39:24
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    ZauraK wrote:
    > A tak przy okazji:
    > Jak sobie kupi? gr? na allegro to na jakiej podstawie p?ac? PCC ?

    A jakie gry kosztują ponad 1000 zł?

  • 10. Data: 2006-05-06 08:08:58
    Od: t <t...@o...pl>

    witek napisał(a):

    > A jakie gry kosztują ponad 1000 zł?

    Zależy czy liczy się płytka czy prawo majątkowe(licencja)