  • 1. Data: 2007-11-09 01:11:02
    Temat: Podatek od sprzedazy przedmiotow wirtualnych?
    Od: "l...@g...pl" <l...@g...pl>

    Witam, od jakiegos czasu sprzedaje do serwisow zagranicznych wirtualna
    walute uzywana w grze "world of warcraft".
    Pieniadze w postaci USD trafiaja na moje konto w PayPal-u, skad raz na
    jakis czas sa wysylane na moje konto w banku.
    Czy w takim przypadku mam odprowadzac podatek ? nie ma umowy
    kupna/sprzedazy, nie ma wysylki towaru ani nic z tych rzeczy.
    Mam ukonczone 18lat, miesieczne obroty to ok 3000zł.
    Prosze o jakies wskazowki.

  • 2. Data: 2007-11-09 02:18:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    l...@g...pl wrote:
> [...]
    > kupna/sprzedazy, nie ma wysylki towaru ani nic z tych rzeczy.
    > Mam ukonczone 18lat, miesieczne obroty to ok 3000zł.

    malo istotne ze waluta wirtualna. Dochód rzeczywisty i do opodatkowania.

  • 3. Data: 2007-11-09 07:30:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Nov 2007 20:18:34 -0600, witek napisał(a):

    > malo istotne ze waluta wirtualna. Dochód rzeczywisty i do opodatkowania.

    Oczywiście do opodatkowania w momencie zamiany waluty wirtualnej na
    rzeczywistą, a nie w momencie zarobienia wirtualnej ;)

  • 4. Data: 2007-11-09 11:48:56
    Od: "l...@g...pl" <l...@g...pl>

    jureq wrote:
    > Dnia Thu, 08 Nov 2007 20:18:34 -0600, witek napisa?(a):

    > Oczywi?cie do opodatkowania w momencie zamiany waluty wirtualnej na
    > rzeczywist?, a nie w momencie zarobienia wirtualnej ;)

    ... jak to wyglada dokladnie ? nie mam pojecia od czego zaczac.. jakies
    manuale, faq sa ? :P

  • 5. Data: 2007-11-09 14:46:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Oczywiście do opodatkowania w momencie zamiany waluty wirtualnej na
    > rzeczywistą, a nie w momencie zarobienia wirtualnej ;)

    Tak.

  • 6. Data: 2007-11-09 14:47:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    l...@g...pl wrote:

    > ... jak to wyglada dokladnie ? nie mam pojecia od czego zaczac.. jakies
    > manuale, faq sa ? :P

    Poszukaj czegoś na temat PIT-53 i zaliczek na podatek dochodowy.
    Co prawda pit-53 już nie obowiązuje, ale zaliczki zostały.

  • 7. Data: 2007-11-09 15:48:19

    witek wrote:

    > Poszukaj czego? na temat PIT-53 i zaliczek na podatek dochodowy.
    > Co prawda pit-53 ju? nie obowi?zuje, ale zaliczki zosta?y.

    dzieki.