  • Data: 2008-03-31 22:13:00
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy spolki z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Mar 2008, d...@v...pl wrote:

    > Witam
    > Jestem w trakcie sprzedazy spolko z o.o., chce za spolke 25 tys zl na
    > "reke", kapital zakladowy spolki to 50 tys zl, kupujacy poinformowal
    > mnie,
    > ze jesli sprzedaje spolke za cene ponizej wartosci kapitalu to nie
    > zaplace
    > podatku od dochodow kapitalowych (pit 38). Czy to prawda?

    Przecież to zależy, ile Ciebie kosztowały te udziały.
    Jeśli sam dokonywałeś wkładu na kapitał założycielski LUB na przykład
    był od podwyższany z zysku (i dywidenda została "odciągnięta" z zysku
    oraz opodatkowana) to dlaczego miało by być inaczej?
    Nie dość że tracisz (fakt ew. zarobienia w miedzyczasie jest bez
    znaczenia, bo dywidendy były przecież już opodatkowane) chcesz
    płacić podatek? :O

    pzdr, Gotfryd