    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od umorzenia udziałów sp. z o.o.
    Date: Thu, 20 Aug 2009 11:40:26 +0200
    Sender: g...@c...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Jagna napisał:

    > Hej :)

    > musi :)

    > Nie żebym chciała podważać Gotfrydowe zdanie (nigdy w życiu! ;)), ale że to
    > już raz przerabiałam, to napiszę tutaj tak:
    >
    > Według art. 24 ust. 5 pkt 1 uopdof, dochodem z udziału w zyskach osób
    > prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału w tym
    > także: dochód z umorzenia udziałów (akcji).

    czyli w związku z wykreśleniem art. 23 pkt. 50 b, który zwalniał takie
    przychody od podatku dochodowego udziałowcy powinni dokonać zbycia
    części udziałów za wynagrodzeniem na rzecz spółki w celu dobrowolnego
    umorzenia tych udziałów?A umorzenie udziałów w spółce w żadnej sytuacji
    nie stanowi dla spółki dochodu.