    From: "woj" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od wynajmu?
    Date: Tue, 13 Sep 2005 03:17:43 +0200

    > [...]
    >
    > Czekaj, wynajem zgłaszać ?? Na jakim druku ? ;)
    > Czy może dochody z najmu starczy ? ;)
    > Sugeruję iż gość potraktuje DOSŁOWNIE powyższe hasło :)

    moi "lokatorzy", których właśnie szczęśliwie pozbyłem się z mieszkania
    podpisali ze mna umowę najmu, ale przez następne kilka miesięcy nie
    "konsumowali" jej, tj nie odebrali kluczy, nie wpłacili kaucji, a więc nie
    spełnili warunków jej wejścia w zycie. W związku z tym nie zgłaszałem jej do
    US. Po kilku miesiacach jednakże wyrazili chęć zamieszkania, zapłacili
    kaucję i ... nie opłacili 1 miesiaca, twierdząc (niezgodnie z umową), że
    mogę sobie czynsz potrącić z kaucji.
    Ponieważ (formalnie) nie miałem przychodu (bo kaucja to kaucja) znów nie
    miałem dochodu do zgłaszania. Pierwsza częściową wpłatę (zaległego) czynszu
    miałem od nich po tak długim czasie, że juz moje koszty skumulowane wyższe
    były od tej wpłaty. Od tego czasu tylko ich dług powiększał się, a więc na
    koniec roku występowała wyłącznie strata, nie było więc powodu wykazywać jej
    w PIT-cie (zresztą to mieszkanie nieletniego dziecka). Obecnie składam pozew
    o opłacenie czynszu i mediów

    W zwiazku z powyższym pytania:
    1. czy miałem obowiązek zgłaszać umowę najmu mieszkania i kiedy?
    2. czy dochód z najmu naliczany jest kasowo czy wg rachunków (terminów
    płatności) nawet nie opłaconych?
    3.w razie wygrania sprawy kiedy będe miał obowiązek opłacania podatku od
    wyegzekwowanych kwot (a raczej od dochodu, w momencie , kiedy wystapi)?
    4. czy warto iść do US i przekonsultowac te sprawę?