    From: "Wojciech Lachowicz" <w...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek za sprzedaż - POMOCY !!!
    Date: Wed, 1 Jan 2003 17:26:17 +0100

    > 1. Mam nieruchomość - garaż kupiony w czerwcu 1999 roku. Po jakim czasie i
    > jak się go liczy mogę go sprzedać żeby nie płacić podatku...? Jak liczyć
    > czas czy od roku czy miesiąca zakupu....? I od jakiego roku? Może żeby
    było
    > prościej kiedy podajcie datę kiedy mogę go sprzedać...

    Możesz garaż sprzedać żeby nie płacic podatku po upływie 5 lat licząc od
    końca roku w którym był nabyty, czyli w roku 2005.

    > 2. Ile mam czasu od sprzedania /załóżmy, że sprzedam go 8 stycznia 2003r./
    > mam na przeznaczenie pieniędzy na zakup następnego garażu żeby nie
    zapłacić
    > podatku. I tu jak powyżej chodzi mi o konkretną datę do kiedy muszę
    dokonać
    > zakupu nowego garażu...

    Od sprzedazy masz 2 lata na wydanie tych pieniędzy na swoje cele
    mieszkaniowe, czyli do 7 stycznia 2005 r.

    > 3. Ile ewentualnie i od czego zależy wysokość podatku jakbym jednak chciał
    > go zapłacić... Załóżmy sprzedaję garaż za 35.000 zł i muszę zapłacić ten
    > podatek gdyż nie minął ten okres chyba jak się nie mylę 5 lat. Ile od
    takiej
    > kwoty musze zapłacić podatku...??

    Przy sprzedaży przed upływem 5 lat należy zapłacić 10 % zryczałtowany
    podatek dochodowy od kwoty sprzedaży czyli 3.500 zł. lub złożyć w Urzędzie
    Skarbowym w miejscu zamieszkania w ciągu 14 dni od dnia sprzedaży stosowne
    oswiadczenie o przeznaczeniu tych pieniędzy na swoje cele mieszkaniowe.