  • 1. Data: 2003-01-01 13:16:52
    Temat: Podatek za sprzedaż - POMOCY !!!
    Od: "KRIS" <k...@l...onet.pl>

    Witam serdecznie

    Na początek wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 2003 dla Wszystkich
    grupowiczów !!!

    Moi drodzy proszę o pomoc... Być może, że temat już był ale nie mam czasu na
    przeglądanie archiwum...

    1. Mam nieruchomość - garaż kupiony w czerwcu 1999 roku. Po jakim czasie i
    jak się go liczy mogę go sprzedać żeby nie płacić podatku...? Jak liczyć
    czas czy od roku czy miesiąca zakupu....? I od jakiego roku? Może żeby było
    prościej kiedy podajcie datę kiedy mogę go sprzedać...

    2. Ile mam czasu od sprzedania /załóżmy, że sprzedam go 8 stycznia 2003r./
    mam na przeznaczenie pieniędzy na zakup następnego garażu żeby nie zapłacić
    podatku. I tu jak powyżej chodzi mi o konkretną datę do kiedy muszę dokonać
    zakupu nowego garażu...

    3. Ile ewentualnie i od czego zależy wysokość podatku jakbym jednak chciał
    go zapłacić... Załóżmy sprzedaję garaż za 35.000 zł i muszę zapłacić ten
    podatek gdyż nie minął ten okres chyba jak się nie mylę 5 lat. Ile od takiej
    kwoty musze zapłacić podatku...??

    Wszystkim z góry bardzo dziękuję i proszę o pomoc. Jest to dla mnie sprawa
    bardzo pilna i ważna. Gdzie ewentualnie znajdę coś w necie na ten temat...?
    Pod jakim hasłem...?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-01-01 16:26:17
    Temat: Re: Podatek za sprzedaż - POMOCY !!!
    Od: "Wojciech Lachowicz" <w...@f...com>

> [...]
    było
    > prościej kiedy podajcie datę kiedy mogę go sprzedać...

    Możesz garaż sprzedać żeby nie płacic podatku po upływie 5 lat licząc od
    końca roku w którym był nabyty, czyli w roku 2005.

> [...]
    zapłacić
    > podatku. I tu jak powyżej chodzi mi o konkretną datę do kiedy muszę

    Od sprzedazy masz 2 lata na wydanie tych pieniędzy na swoje cele
    mieszkaniowe, czyli do 7 stycznia 2005 r.

> [...]
    > go zapłacić... Załóżmy sprzedaję garaż za 35.000 zł i muszę zapłacić ten
    > podatek gdyż nie minął ten okres chyba jak się nie mylę 5 lat. Ile od

    Przy sprzedaży przed upływem 5 lat należy zapłacić 10 % zryczałtowany
    podatek dochodowy od kwoty sprzedaży czyli 3.500 zł. lub złożyć w Urzędzie
    Skarbowym w miejscu zamieszkania w ciągu 14 dni od dnia sprzedaży stosowne
    oswiadczenie o przeznaczeniu tych pieniędzy na swoje cele mieszkaniowe.

  • 3. Data: 2003-01-01 17:28:52
    Od: "KRIS" <k...@l...onet.pl>

    Witam
    Dziękuję za odp. na moje pytania.
    Mam tylko pytanie do zryczałtowanego podatku tego 10%.....
    Czy opłacam go od ceny zakupu garażu czy od ceny sprzedaży....??
    Czy cena sprzedaży może więc być niższa od ceny jego zakupu od
    spółdzielni..??

    Dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2003-01-03 01:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jan 2003, KRIS wrote:

    >+ Witam
    >+ Dziękuję za odp. na moje pytania.
    >+ Mam tylko pytanie do zryczałtowanego podatku tego 10%.....
    >+ Czy opłacam go od ceny zakupu garażu czy od ceny sprzedaży....??

    1. Już sprzedałeś czy sprzedajesz ?
    Bo podatek się *zdaje się* zmienia z ryczałtu na zasady
    ogólne... :(
    2. Coś mi się zdaje że to jest podatek od dochodu, czyli
    różnicy cen ! Może ktoś potwierdzić ??

    [...]
    >+ > Przy sprzedaży przed upływem 5 lat należy zapłacić 10 % zryczałtowany
    >+ > podatek dochodowy od kwoty sprzedaży czyli 3.500 zł.

    Hmmm...

    pozdrowienia, Gotfryd