  • 1. Data: 2005-05-06 04:40:07
    Temat: Podatek za udzialy w funduszu akcji
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Cos mi sie obilo o uszy, ze podobnie jak od odsetek bankowych
    placi sie podatek Belki, tak platny jest tez podatek od zyskow
    gieldowych. Albo ma byc platny. Wie ktos cos w tej materii? A
    konkretniej to mam kilka pytan:
    1.Czy dotyczy to tez udzialow w funduszach obligacji, akcji itp?
    I tylko fundusze mnie interesuja.
    2.Kto odprowadza podatek? Fundusz czy czlowiek (w przypadku gdy
    to dotyczy funduszy). W bankowych odsetkach odprowadzal bank i
    to wystarczalo.
    3.Czy osoba posiadajaca udzialy w funduszu rozlicza sie z tych
    zyskow na rocznym PIT? A jesli tak to czy obowiazuje to juz w
    rozliczeniu za 2004r?

  • 2. Data: 2005-05-06 06:36:42
    Temat: Re: Podatek za udzialy w funduszu akcji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    ab wrote:

> [...]
    > konkretniej to mam kilka pytan:
    > 1.Czy dotyczy to tez udzialow w funduszach obligacji, akcji itp?

    Tak dotyczy to także udziałów w FI

    > 2.Kto odprowadza podatek? Fundusz czy czlowiek (w przypadku gdy
    > to dotyczy funduszy). W bankowych odsetkach odprowadzal bank i
    > to wystarczalo.

    podobnie jak w wypadku odsetek płatnikiem jest FI

    > 3.Czy osoba posiadajaca udzialy w funduszu rozlicza sie z tych
    > zyskow na rocznym PIT? A jesli tak to czy obowiazuje to juz w
    > rozliczeniu za 2004r?

    Nie rozlicza się w PIT. FI potrąca ci podatek przy sprzedaży lub
    konwersji udziałów i ty nic nie wypełniasz