  • 1. Data: 2005-05-05 19:04:08
    Temat: noty odsetkowe
    Od: "Bridget" <b...@T...pl>

    Witam i proszę o konsultację,
    Otrzymałam kilka not odsetkowych (energia) na niewielkie kwoty (o istnieniu
    tych not wcześnie nie wiedziałam)- są to duplikaty z lat 1999,2000 i 2003.
    Po jakim czasie zobowiązanie z tytułu odsetek ulega przedawnieniu? I gdzie
    to jest unormowane?

    Pozdrawiam
    Bogusia

  • 2. Data: 2005-05-07 12:38:16
    Temat: Re: noty odsetkowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Bridget wrote:

> [...]
    >+ tych not wcześnie nie wiedziałam)- są to duplikaty z lat 1999,2000 i 2003.
    >+ Po jakim czasie zobowiązanie z tytułu odsetek ulega przedawnieniu?

    O ile dobrze pamiętam - to są sprzeczne pomysły róznych składów Sądu
    Najwyższego jak to ugryźć. Jedno stanowisko powiada ze odsetki są
    "przynależnością" i przedawniają się wraz ze świadczeniem głównym,
    drugie zaś - że są samodzielną wierzytelnością/długiem którego
    dotyczą m.in. inne okresy przedawnienia oraz że przedawniają się
    niezależnie od świadczenia głównego.

    >+ I gdzie to jest unormowane?

    Mi wychodzi iż ustawodawca postawił na "wykładnię" i nie unormował
    tej sprawy... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-05-09 07:13:36
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/7/2005 2:38 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > niezależnie od świadczenia głównego.

    > Mi wychodzi iż ustawodawca postawił na "wykładnię" i nie unormował

    A ostatnia wykładnia "uważa", że przedawniają się wraz ze świadczeniem.
    Tak czy inaczej odsetki za 1999 i 2000 już się przedawniły. Wg.
    "wykładni" te z pierwszej połowy 2003 r. też (a właściwie te które były
    naliczone od należności, których termin płatności przypadał przed
    9-05-2003r.)

    --
    gefragt