  • 1. Data: 2005-05-05 15:05:52
    Temat: sprzedaz wyposażenia/środka trwałego osobie prywatnej
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

    Witam,

    Czy sprzedaz wyposazenia (ew. srodkow trwalych z ewidecji ST np. auta) przez
    podatnika VAT na rzecz osoby prywatnej wymaga wystawienia faktury sprzedazy
    VAT lub innego dokumentu?

    Andrum

  • 2. Data: 2005-05-05 15:41:39
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podatnika VAT na rzecz osoby prywatnej wymaga wystawienia faktury sprzedazy
    Wymaga.
    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-05-05 16:11:01
    Temat: Re: sprzedaz wyposa?enia/?rodkatrwa?ego osobie prywatnej
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Kriss napisał:

    > Wymaga.

    Podstawa prawna?
    IMO nie ma. Można sprzedać na paragon, a jak ktoś nie ma kasy fiskalnej
    to nawet bez i wykazać w dziennym zestawieniu sprzedaży.
    W szczególnym przypadku samochodu utrudni to znacznie jego
    zarejestrowanie przez nabywcę, ale pytanie było czy sprzedający _musi_
    koniecznie wystawić fakturę.

    pzdr

    Tomek

    Zobacz Ferrari F430!!! >>> http://link.interia.pl/f187b

  • 4. Data: 2005-05-05 16:34:41
    Temat: Re: sprzedaz wyposa?enia/?rodkatrwa3ego osobie prywatnej
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

> [...]
    > przez nabywcę, ale pytanie było czy sprzedający _musi_ koniecznie wystawić

    a co z VAT w takim przypadku? odprowadzamy do US? (przypominam, ze nabywca
    jest os. fiz. bez DG)
    Andrum

  • 5. Data: 2005-05-05 19:03:18
    Od: "Andrum" <a...@p...pl>

    > a co z VAT w takim przypadku? odprowadzamy do US? (przypominam, ze nabywca
    > jest os. fiz. bez DG)
    > Andrum
    albo jesli dodatkowo sprzedajacy nie prowadzi dziennego zestawienia
    sprzedazy (ksiegowosc w biurze r-kowym, jedna faktura w m-cu)...

  • 6. Data: 2005-05-06 02:24:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2005, Andrum wrote:
    [...Kris, Tomek...]
> [...]
    >+ >> IMO nie ma. Można sprzedać na paragon, a jak ktoś nie ma kasy fiskalnej
    >+ >> to nawet bez i wykazać w dziennym zestawieniu sprzedaży.
    [...]
    >+ > a co z VAT w takim przypadku? odprowadzamy do US? (przypominam, ze nabywca
    >+ > jest os. fiz. bez DG)

    No to do niczego nie prowadzi: opodatkowana jest *sprzedaż* po
    stronie *sprzedawcy*... :(

    >+ albo jesli dodatkowo sprzedajacy nie prowadzi dziennego zestawienia
    >+ sprzedazy (ksiegowosc w biurze r-kowym, jedna faktura w m-cu)...

    To *zaprowadzi* :)
    Albo... nie będzie mu się chciało "zaprowadzać" i wystawi fakturę.
    Przecież to jego (sprzedającego) problem - jak *chce* prowadzić
    KPiR, ustawodawca dał mu wybór :) - ale powiedział że *jeśli*
    jest sprzedaż bezrachunkowa to trzeba wpisać do "dziennego
    zestawienia", *chyba* że poszło przez kasę fiskalną i podatnik
    *wybrał* księgowanie raportów kasowych :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-06 08:58:47
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > On Thu, 5 May 2005, Andrum wrote:
    > [...Kris, Tomek...]
    auta)
    Pytanie padło w kontekście sprzedaży samochodu.
    Nie kupowałem nigdy samochodu na paragon z wyjątkiem tych w kiosku .
    Jeśli o taki chodzi to fakt-nie ma potrzeby wystawiania faktury.
    Jeśli jednak chodzi o inny to nabvwca może z paqragonem mieć drobne problemy w
    wydziale komunikacji.
    Pzdr-Kriss