    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatki i symbioza
    Date: Fri, 3 May 2002 23:32:47 +0200

    On Fri, 3 May 2002, inkoguto wrote:

    >+
    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    >+ > Tylko przy pominięciu VATu (mi tam obojętnie, czy zostanę skoszony
    >+
    >+ A podatki "nieistotne": od piesków, kotków, kieszonkowego, garaży i pałaców

    No, ja tylko odnosiłem się do *twojego* sformułowania "że
    przypominają że tylko 40%". Więc skorygowałem o podstawę:
    VAT jest *wyjątkowo* mocno "niepomijalny" :>
    [...]
    >+ Mnie osobiście najbardziej wkurza podatek od dóbr wcześniej opodatkowanych
    >+ czyli od spadków a jeszcze bardziej DAROWIZN.

    Och, a mnie inny drobiazg: dostajesz coś za X, US uznaje
    że X to mało - i nalicza podatek od Y. Po czym sprzedajesz
    za Z i chcesz policzyć podatek (dochodowy) od Z-Y (skoro
    US uznał że miało być Y) - a tu niespodzianka: tym razem
    *urzędową* wycenę "cosia" należy wsadzić [censored] bo
    dla państwa korzystniej jest Z-X...
    [...]
    >+ Ja nigdy nikomu nie dałem łapówki! Jaki ja jestem uczciwy!
    >+ Ja tylko rozdaję prezenty, prowizje, dowody wdzięczności :-(
    >+ W zamian (symbioza ?) mam z czego żyć .?
    [..itd...]
    >+ Pełna symbioza - żadnych pasożytów!.
    >+ Polska to piękny kraj.:-)

    Nie, sir.
    Wartości z badań opinii publicznej były gdzieś tu (prawo.*)
    cytowane: coś tak nieco ponad 3/4 społeczeństwa uznaje że
    drobne kradzieże *należy tolerować* !
    Nie - chowajac za parawanem pod jakąkolwiek nazwą: co tam,
    trochę ukradł, nie ma sprawy (byle nie moje :>)
    Niepotrzenie ubierasz w piękne słówka :(, niestety.

    [...]
    >+ A tu poważni ludzie martwią się o 50 groszy "nieprawidłowo(?)" naliczonego
    >+ podatku od odsetek w banku.

    Myślę że się mylisz.
    Posty o ludziach którzy zbierali na starość właśnie odkładając
    w banku widywałem wielokroć. I dla nich różnica w poborze
    podatku od dochodu lub przychodu jest *kolosalna*.
    [...]
    >+ Ale mam nadzieję, że wątek rychło się skończy jakimś niezrozumiałym dla
    >+ gawiedzi, ładnym, nośnym, szerokim, prawniczym sformułowaniem, które można
    >+ interpretować na wiele sposobów.

    Moją opinię możesz sprawdzić googlem: któryś z cesarzy A-W
    prawo dopuszczał do użytku kiedy "próbka reprezentacyjna"
    złożona z 10 osób stanu średniego (nie, nie należy wymagać
    aby "każdy") była w stanie opowiedzieć własnymi słowami
    tekst ustawy. Jak nie - nie podpisywał :> (i słusznie)

    >+ Najbardziej zaś zasmucony jestem tym, że to co piszę, nie budzi u
    >+ czytelników sprzeciwu i potępienia. Jest społeczne przyzwolenie na
    >+ "symbiozę" ????

    Patrz wyżej: niestety jest. Nie tylko na "symbiozę" ale
    regularne przestępstwo :(
    I ja, tu, teraz - tego nie zmienię; co chciałeś usłyszeć ?
    Czy ty pisałeś że chciałbyś systemu szwedzkiego ? (przypomnę
    że któraś noblistka załapała się na 104% podatku - nie ma błędu,
    ponad 100%). Ja wiem..

    Pozdrowienia, Gotfryd