  • 1. Data: 2002-05-02 19:04:33
    Temat: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
    Od: Robson <r...@N...onet.pl>

    Witam,
    zastanawiam sie nad taka kwestia: czy slynny podatek od odsetek
    wprowadzony przez min. Belke jest stricte podatkiem od odsetek, czy tez
    podatkiem od dochodu uzyskiwanego z lokat bankowych? Z mojej analizy
    wynika, ze to pierwsze, ale chcialbym prosic o odpowiedz kogos, kto sie na
    tym zna :-) Moje rozumowanie:
    Mam rachunek ROR w banku. Miesieczny kosz utrzymania r-ku to, powiedzmy 10
    zl (tyle bank bierze roznych oplat). Natomiast miesieczna kwota odsetek od
    zgromadzonych na r-ku srodkow to, powiedzmy 1 zl. Zatem - co miesiac ten
    "interes" przynosi mi 9 zl straty. Zatem, gdyby podatek "Belki" byl
    podatkiem od dochodu, to nie powinienem zaplacic ani grosza. Jednak bank
    potraca mi konsekwentnie podatek. Wnioskuje zatem, ze nie jest to podatek
    od dochodu, a podatek od odsetek od lokat bankowych. W kazdym badz razie -
    jest to bezsens w przypadku, ktory przedstawilem, nieprawdaz? Placic
    podatek za strate???

    --

    Pozdrowienia,
    Robson

  • 2. Data: 2002-05-02 19:57:25
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    .onet.pl...

    Jest to ryczaltowy 20% podatek od wszelakich "dodatków do kapitalu"
    ludnosci, w tym odsetek od oszczednosci bankowych. Zaokraglany lub nie
    (zaleznie od banku)

    Nie ma tu mowy o kosztach. Jedynie krezusi maja zysk z banku, reszta ma
    straty.

  • 3. Data: 2002-05-02 20:01:38
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    .onet.pl...
    > jest to bezsens w przypadku, ktory przedstawilem, nieprawdaz? Placic
    > podatek za strate???

    Panstwo w potrzebie. Brakuje forsy do dalszej defraudacji, a ty nie chcesz
    doplacic ????
    Wszystkie podatki sa zle
    Nawet Minister Belka w swojej nieroztropnosci musial oddac fiskusowi 100
    tys. nowych zlotych. Starczy na roczna wyplate dla wielu nisko oplacanych.

  • 4. Data: 2002-05-03 05:16:21
    Od: w...@a...com (Weronikad)

    >From: Robson r...@N...onet.pl
    >Date: 5/2/02 12:04 PM Pacific Daylight Time
    t.pl>

> [...]
    >od dochodu, a podatek od odsetek od lokat bankowych. W kazdym badz razie -
    >jest to bezsens w przypadku, ktory przedstawilem, nieprawdaz? Placic

    W kwestii formalnej. Jaki business ma bank w potracaniu podatkow od odsetek? Od
    podatkow sa US do banku nalezy wyplacenie klientowi naleznych odsetek.

  • 5. Data: 2002-05-03 08:55:32
    Od: Robson <r...@N...onet.pl>

    On Thu, 02 May 2002 21:57:25 +0200, inkoguto wrote:

> [...]
    > (zaleznie od banku)
    >
    > Nie ma tu mowy o kosztach. Jedynie krezusi maja zysk z banku, reszta ma

    No wlasnie! Ale przeciez glowna idea istnienia podatku w cywilizowanym
    kraju jest, aby byl on naliczany od zysku, a nie od "potencjalnego zysku".
    Chociaz... co ja, glupi pisze? Przeciez firma tez musi zaplacic VAT w
    momencie wystawienia faktury, niewazne, ze nie dostala pieniedzy, czyli
    zysku notabene nie uzyskala :-(

    --

    Pozdrowienia,
    Robson

  • 6. Data: 2002-05-03 09:00:04
    Od: Robson <r...@N...onet.pl>

    On Fri, 03 May 2002 07:16:21 +0200, Weronikad wrote:

> [...]
    net.pl>

    > W kwestii formalnej. Jaki business ma bank w potracaniu podatkow od
    > odsetek? Od podatkow sa US do banku nalezy wyplacenie klientowi
    > naleznych odsetek.

    Nie ma pewnie zadnego, ale skwapliwie co miesiac to robi - bo tego wymaga
    od niego ustawa :-( I to wlasnie jest glupie, (jak dla mnie :-)) bo gdyby
    ten podatek normalnie uwzgledniac w corocznych PIT'ach, to moznaby wtedy
    uwzglednic koszty uzyskania przychodu, a wiec te durne oplaty, ktore co
    miesiac musze bankowi placic. I wtedy wyszloby, ze jest to strata i
    podatku bym nie zaplacil. Ponadto wtedy bylby ten podatek dodatkowa kasa
    do wszelakich odliczen, a tego pewnie najbardziej bal sie pan Belka :-)))

    --

    Pozdrowienia,
    Robson

  • 7. Data: 2002-05-03 09:15:28
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Robson wrote:

> [...]
    > do wszelakich odliczen, a tego pewnie najbardziej bal sie pan Belka :-)))

    I wychodzi na to, że nagle opłaca sie trzymać pieniądze na rachunku firmowym
    ;-)) Dochód wchodzi do PIT-5, uwzględniane sa koszty obsługi bankowej, jak
    ktoś ma duże odliczenia, to US ma z czego zwracać. Czysty biznes!
    Chyba przestanę czyścić do zera konto firmowe po każdym przelewie ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-05-03 10:43:53
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    a.onet.pl...
    > No wlasnie! Ale przeciez glowna idea istnienia podatku w cywilizowanym
    > kraju jest, aby byl on naliczany od zysku, a nie od "potencjalnego zysku".

    Który kraj uwazasz za cywilizowany ????

    W USA jest podatek od przychodu (obrotu), a nie od dochodu. Nie maja tam VAT
    Zatem biznesmenom nie oplaca sie sztucznie zawyzac kosztów jak u nas.
    A przekrety sa ogromne, chocby te oglaszane na caly swiat w mediach.

    Zreszta kazde panstwo to najwieksza mafia
    Mówi ci ustami swoich namiestników, ze dla twojego dobra zabiera twoje
    pieniadze, abys mial mnóstwo róznych wygodnych rzeczy za darmo.
    A, ze namiestnicy to tfu .. zlodzieje ...., a, moze tylko uczciwi "inaczej"
    ????
    I obrzydliwa prawda kazdego podatku jest taka, ze trafia do wspólnego wora,
    który ktos dystrybuuje, biorac za to wynagrodzenie. A, ze ono zawsze za
    male, to sobie "dorabia"....
    I tak jest wszedzie. W najbardziej cywilizowanych krajach tez!.
    Do poboru podatków nie wykorzystuje sie tylko zawodowych poborców
    podatkowych.
    Obywatel sam zanosi, jego szef za niego zanosi, jego bank za niego zanosi.
    A poniewaz to wciaz malo, to masz podatek na kazdym kroku: VAT, akcyza,
    spadkowy, od darowizn, od psa, domu, ogródka itd.
    Wysili sie ktos i policzy ile róznych podatków mamy w Polsce ? ( chocby z
    dokladnoscia do 20%)
    Czasami przypominaja ci, ze w Polsce placimy male podatki: max 40%, a w
    reszcie Europy sa wieksze. Najwiecej w Szwecji
    Ale w tej Szwecji, to rzeczywiscie cos z tych podatków masz,
    To panstwo prawdziwego ( a nie "opowiadanego") socjalizmu.
    I ja wolalbym placic wysokie podatki,wiedzac, ze one sluza wspólnemu dobru,
    a nie, ze sa rozkradane przez róznorakich "uczciwych" skurwysynów.
    A "organ" podatkowy skrupulatnie sprawdzi czy nie daloby ci sie zabrac
    wiecej.

    Panstwowi urzednicy sa gorsi od pasozyta.
    Bo kazdy normalny pasozyt dba o swojego zywiciela,

  • 9. Data: 2002-05-03 10:46:43
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > ;-)) Dochód wchodzi do PIT-5, uwzględniane sa koszty obsługi bankowej, jak
    > ktoś ma duże odliczenia, to US ma z czego zwracać. Czysty biznes!
    > Chyba przestanę czyścić do zera konto firmowe po każdym przelewie ;-)

    Oczywiście!. Ale koszty masz papierowe, dlatego faktycznie opłaca się tylko
    część zostawić, dla kompensaty kosztów
    A jak ktoś nie może nabić fikcyjnych , ale prawdopodobnych kosztów, to płaci
    40% od konta firmowego i jemu opłaca się przelać na swoje.

  • 10. Data: 2002-05-03 11:26:53
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    a.onet.pl...
    > miesiac musze bankowi placic. I wtedy wyszloby, ze jest to strata i
    > podatku bym nie zaplacil. Ponadto wtedy bylby ten podatek dodatkowa kasa

    Naiwny !
    Tobie wydaje sie, ze podatek od zysków kapitalowych wprowadzono, aby
    maluczkim zabrac ich grosiki ???
    To tylko nieistotny "odprysk" tego podatku.
    Najwieksza kasa z tego tytulu przyjdzie z zagranicy, z wykupu polskich
    obligacji i Bonów Skarbowych.
    Z Polski "wyrzygaja ja " banki. A wiekszosc banków w Polsce przestala byc
    polska.
    Pamietasz wyliczanki ? 170 mld bylo oszczednosci. Z tego tytulu do
    panstwowej kasy mialo wplynac 4 mld rocznie podatku (potem obnizono nadzieje
    do 2mld). Ile faktycznie wplynie ? Nigdy sie nie dowiemy.
    Twój pomysl dolozenia tego podatku do rozliczen w PIT spowodowalby calkowita
    bezsensownosc jego poboru od ludnosci.
    Ludnosc statystycznie go placi w znikomej ilosci. Ale wypisanie tych
    "waznych" dokumentów bankowych, weryfikacja tego w urzedach skarbowych
    spowodowalaby uwiad tych instytucji.
    Zawsze moznaby zatrudnic armie nowych darmozjadów do sprawdzania tegoz
    podatku.
    Zmniejszyloby sie bezrobocie. Ale jaki nastepny podatek nalezaloby
    wprowadzic aby w/w sprawdzaczom dac wyplate ???
    Podatek "urzedniczo-kapitalowy" ?????
    W Polsce produkcja czegokolwiek upada - nic sie nie oplaca - a pasozyty
    nadal chca wygodnie zyc.
    Czy niebawem Orlen i TPSA okaza sie deficytowe ?????
    Bo 3 duza polska fabryka : KGHM juz wyglada marnie - za duzo nakradli.
    A reszta ma permanentne papierowe straty - forsa wyplywa za miedze.
    Kaczmarek nie ma pomyslu jak utopic to scierwo w szambie.