    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatki z Irlandii w Polsce
    Date: Thu, 05 Jan 2006 16:58:23 -0600

    Konrad Rokicki wrote:

    > no to wąłsnie pytam co mam robić, całkowicie sie na tym nie znam .. czy
    > czekać az coś mi z US ( polski) przyślą, czy samemu sie przyznać ...

    co to znaczy przyznać.

    Masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe do końca kwietnia 2006.
    Dorywać cię będą dopiero po tym terminie jak się dowiedzą, że miałeś
    obowiązek złożyć pit, a tego nie zrobiłeś.

    > a jak nie oddam pita, a sie dopatrzą ze pacowałem to co wtedy ?? do ciupy ??
    Nie.
    75% podatku od nieujawnionych dochodów.

    > kilka lat temu prcowałem w USA, tez dostalem zwrot podatku, ale nic poza tym
    > nie robiłem.

    No to się ciesz, że US o tym jeszcze nie wie.
    US ma 6 lat na "trzepnięcie" cię.
    Ale, żeby cię mnie straszyć,to w praktyce raczej nie mają szans się o
    tym dowiedzieć, no chyba, że właśnie kupiłeś sobie nowy samochód, albo
    życzliwy sąsiad doniósł.
    Po za tym, jak nie zarobiłeś milionów, to w praktyce tego pdoatku może
    ci wyjść zero,.
    Dla świetego spokoju możesz policzyć i sprawdzić.

    > moj przypadek napewno nie jest jedyny, duuzo osob teraz pracowąło poza
    > granicami..
    to też twój post nie jest jedyny. Zobaczysz co się będzie działo pod
    koniec kwietnia

    > moglibyście mi nieco rozjasnic sytuację??

    No to jescze raz od początku.

    Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizczynych twoje dochody
    podlegają opodatkowaniu polskim podatkiem niezależnie od miejsca ich
    uzyskania.
    Czyli twoim obowiązkiem jest wypełnić odpowiedni pit do końca kwietnia
    2006 roku.
    Trudno żebym za ciebie ten pit przez internet wypełniał.
    Jest dużo ulg i różnych kombinacji, tak że w efekcie może ci wyjść, że
    wcale niczego dopłacać nie będziesz musiał, ale pit wypełnić i złożyć
    musisz.
    Jeśli nie masz zielonego pojęcia jak to zrobić, to na rynku jest mnóstwo
    firm, które wypełnię ten pit za ciebie (oczywiście za drobną opłatą:
    czytaj 50 zł w ubiegłym roku).
    To tak jak z pralką. Jak nie umiesz naprawić, to wzywasz fachowca.