    From: "owp" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatki z Irlandii w Polsce
    Date: Sat, 7 Jan 2006 09:34:29 +0100

    > Może mi ktoś jak to teraz jest .. ??
    > W te wakacje pracowałem w Irlandii, dostałem 100% zwrotu podatku i co
    > teraz ??
    > Czy polski urząd bedzie wiedział ze pracowałem, gdzie i ile zarobiłem??
    > Jesli tak to czy musze płacić teraz jakiś podatek do polskiego urzędu??

    Poczytaj tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1617&
    dok=1617.6.388.2.2.1.0.1.htm

    Szczególnie ten fragment:

    ' O tym czy trzeba będzie zapłacić podatek, decydują zawarte przez Polskę
    umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Można podzielić je na dwie grupy.
    Pierwsza to kraje [w tym Irlandia], w stosunku do których przyjęto metodę
    wyłączenia z progresją. Polega ona na tym, że dochody osiągane za granicą są
    zwolnione od podatku w Polsce, natomiast wpływają one na stawkę podatku
    stosowaną do dochodów osiąganych w Polsce.'

    Pozdrawiam
    owp