  • 1. Data: 2004-05-12 04:55:54
    Temat: Podpis na F-VAT
    Od: "Kasiakas" <n...@o...pl>

    Witam i zapytuję,czy osoba która nie jest zatrudniona w firmie może w jej
    imieniu podpisywać faktury zakupu,wystawić w jej imieniu fakturę sprzedaży i
    podpisać się?

    dziekuje-pozdrawiam Kasia

  • 2. Data: 2004-05-12 07:52:30
    Temat: Re: Podpis na F-VAT
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Witam i zapytuję,czy osoba która nie jest zatrudniona w firmie może w jej
    > imieniu podpisywać faktury zakupu

    A po co ? Wg najświeższego rozporządzenia miłościwie nam panującego
    Pana Ministra od Kasiury, na fakturze nie musi być podpisu :)

    PawelZ
    -----------

  • 3. Data: 2004-05-12 08:10:41
    Od: "Robin \(Robert\)" <B...@a...pl.usunto>

    Nie musi być podpisu "osoby upoważnionej do podpisu i odbioru FV". Podpis po
    stronie sprzedawcy nadal musi figurować.

    Robin (Robert)

  • 4. Data: 2004-05-12 08:31:59
    Od: "j23" <N...@s...com.pl>

    Użytkownik "Robin (Robert)" <B...@a...pl.usunto> napisał w wiadomości
    > Nie musi być podpisu "osoby upoważnionej do podpisu i odbioru FV". Podpis
    po
    > stronie sprzedawcy nadal musi figurować.

    a mozna wiedziec na jakiej podstawie tak twierdzisz? jakies nowe
    rozporzadzenie wyszlo, a moze jakas ustawa? czy tylko to twoje wlasne
    przeymyslenia....

  • 5. Data: 2004-05-12 08:53:19
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    > Nie musi być podpisu "osoby upoważnionej do podpisu i odbioru FV". Podpis
    po
    > stronie sprzedawcy nadal musi figurować.
    >
    > Robin (Robert)

    Uuuuuu interpretacja własna? Jeśli nie to napisz, w którym punkcie
    rozporządzenia to jest
    bo ja (jak i kilku innych na tej grupie) już oczy wypatrzyłem i nie
    znalazłem ...

    Piotrek.

  • 6. Data: 2004-05-12 12:08:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    12 May 2004 06:55:54 +0200, w <3...@n...onet.pl>,
    "Kasiakas" <n...@o...pl> napisał(-a):

    > Witam i zapytuję,czy osoba która nie jest zatrudniona w firmie może w jej
    > imieniu podpisywać faktury zakupu,wystawić w jej imieniu fakturę sprzedaży i
    > podpisać się?

    Tak. Wystarczy upoważnienie (nawet ustne).

  • 7. Data: 2004-05-12 12:23:42
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    j23 wrote:

    > po
    >
    > a mozna wiedziec na jakiej podstawie tak twierdzisz? jakies nowe
    > rozporzadzenie wyszlo, a moze jakas ustawa? czy tylko to twoje wlasne
    > przeymyslenia....

    Teoretycznie może być bez podpisu wystawcy, ale.... tak się zastanawiam
    czy taka faktura bez podpisu jest nadal dokumentem. I chodzi mi raczej
    nie o prawo podatkowe a o prawo cywilne.

  • 8. Data: 2004-05-12 12:39:27
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Teoretycznie może być bez podpisu wystawcy, ale.... tak się zastanawiam
    > czy taka faktura bez podpisu jest nadal dokumentem. I chodzi mi raczej
    > nie o prawo podatkowe a o prawo cywilne.
    Może....
    Niby przez analogię do potwierdzenia przelewu
    z mBanku. Drukujesz sobie z ekranu i jest.
    I pisze na nim, że nie wymaga stempla ani podpisu
    (i jest nawet odwołanie do odp. paragrafu).
    Swoją drogą ciekawe, czy taki druczek ma
    jakąś wartość prawną czy tylko tak od picu
    sobie go druknąć moge....

    PawelZ
    -----------

  • 9. Data: 2004-05-12 13:40:40
    Od: Wojciech Ratymirski <w...@c...com.pl>

    Dnia 2004-05-12 10:31, Użytkownik j23 napisał:

    > a mozna wiedziec na jakiej podstawie tak twierdzisz? jakies nowe
    > rozporzadzenie wyszlo, a moze jakas ustawa? czy tylko to twoje wlasne
    > przeymyslenia....

    Patrzycie ślepo na ten VAT - a ustawa o rachunkowości stanowi, iż:
    "Art. 21 ust 1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
    5)podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której
    przyjęto składniki aktywów.
    [...]"
    Czyli - może dla VAT-u to obojetne czy będzie podpis ale jeśli faktura
    ma być podstawą zapisów księgowych to podpis być musi.

    I inna kwestia - życzę powodzenia w sadowym egzekwowaniu wierzytelności
    na podstawie niepodpisanej przez nabywcę faktury.

    pozdrawiam
    W.R.

  • 10. Data: 2004-05-12 14:04:48
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > I inna kwestia - życzę powodzenia w sadowym egzekwowaniu wierzytelności
    > na podstawie niepodpisanej przez nabywcę faktury.

    Ciekawe , że w całej Europie jakoś można.........
    A zlecenie/ zamówienie i zgodna z nim faktura nie wystarczą??
    A potwierdzenie salda??

    Pozdr

    P.S. Wiem gdzie żyję, tak tylko pytam.......