  • 11. Data: 2004-05-12 16:30:05
    Temat: Re: Podpis na F-VAT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wojciech Ratymirski <w...@c...com.pl> wrote:
    > Patrzycie ślepo na ten VAT - a ustawa o rachunkowości stanowi, iż:
    > "Art. 21 ust 1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
    > 5)podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której
    > przyjęto składniki aktywów.
    > [...]"
    > Czyli - może dla VAT-u to obojetne czy będzie podpis ale jeśli faktura
    > ma być podstawą zapisów księgowych to podpis być musi.

    To jak ja wyegzekwuję podpis odbiorcy w przypadku dostawy wewnątrzunijnej,
    skoro oni takiego 'twora' nie uznają?

    I czy ten zapis ustawy o rachunkowości nie jest sprzeczny z dyrektywami
    UE?

    P.

  • 12. Data: 2004-05-12 16:33:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > Czyli - może dla VAT-u to obojetne czy będzie podpis ale jeśli faktura
    > ma być podstawą zapisów księgowych to podpis być musi.

    A co w przypadku osób fizycznych z obrotem <800.000 EUR - tj. nie
    spełniających kryteriów Art. 2? Ich ta ustawa nie dotyczy.

    P.

  • 13. Data: 2004-05-12 17:25:08
    Od: "Katiikak" <n...@o...pl>

    > Tak. Wystarczy upoważnienie (nawet ustne).

    Dzieki.Zatem jezeli "wspomagam " kolege w jego firmie i wystawiam nabywcy
    fakture to spokojnie moge sie na niej podpisac,jezeli zostalem do tego
    upowazniona z jego strony. Nie bedziemy na razie robic umowy o prace.Czy to w
    przyszlosci nie bedzie mialo zlego oddzwieku w przypadku kontroli skarbowej w
    jego firmie,albo w stosunku do mojej osoby?
    Czy reguluje to jakis przepis

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2004-05-12 19:32:35
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    12 May 2004 19:25:08 +0200, w <3...@n...onet.pl>,
    "Katiikak" <n...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przyszlosci nie bedzie mialo zlego oddzwieku w przypadku kontroli skarbowej w
    > jego firmie,albo w stosunku do mojej osoby?

    Jeżeli będzie to pare procent całości faktur, to nie powinno. Ale jeżeli to
    będzie miało charakter stały, to US może zechcieć udowodnić że jest to stosunek
    pracy lub świadczenie usług itp.
    Myślałem, że chodzi raczej o odbierania.
    Niech wpisze ciebie jako pełnomocnika do dokumentów firmy.

    > Czy reguluje to jakis przepis

    Chyba żartujesz, nie byłoby pola do popisu dla US ;)

  • 15. Data: 2004-05-12 20:51:41
    Od: "W.R." <hagakure@boo_tegoniema_.pl>

    jot.be wrote:

    > Ciekawe , że w całej Europie jakoś można.........
    > A zlecenie/ zamówienie i zgodna z nim faktura nie wystarczą??
    > A potwierdzenie salda??
    >
    > Pozdr
    >
    > P.S. Wiem gdzie żyję, tak tylko pytam.......

    :) Ja też nie chcę siać defetyzmu - po prostu faktura bez podpisu wydaje mi
    się zbyt piękna;)
    A co do dowodzenia przed sądem - potwierdzenie salda na pewno wystarczy
    (jako uznanie długu). Zlecenie/zamówienie mogą być zbyt słabe do wydania
    nakazu w postępowaniu nakazowym/upominawczym - choć tu wszystko zależeć
    pewnie będzie od praktyki. Obowiałbym się tylko tego, że sędziowie, nie
    będą wiedzieli że faktury mogą być zgodnie z przepisami niepodpisane i będą
    (przynajmniej na początku) robić kłopoty. Ale zobaczymy.

    Tak czy siak - brak obowiązku podpisywania faktur na pewno uprości sprawę
    jeśli chodzi o rozliczenia związany z VAT a to już dużo. Choć ja z czystej
    ostrożności będę starał się zbierać podpisy gdzie się da ;)
    --
    pozdrawiam
    W.R.

  • 16. Data: 2004-05-12 20:53:26
    Od: "W.R." <hagakure@boo_tegoniema_.pl>

    Paszczak wrote:

    > A co w przypadku osób fizycznych z obrotem <800.000 EUR - tj. nie
    > spełniających kryteriów Art. 2? Ich ta ustawa nie dotyczy.

    Tu faktycznie nie powinno być problemów. Rozporządzenie dot. zasad
    prowadzenia KPiR mówi iż podstawą zapisów są m.in.:

    "1) faktury VAT, faktury VAT RR, faktury VAT KOMIS, faktury VAT MP,
    dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, zwane
    dalej "fakturami", odpowiadające warunkom określonym w odrębnych
    przepisach"

    Więc skoro "odrębne przepisy" nie nakazują podpisywać to nie powinno być
    problemów.

    --
    pozdrawiam
    W.R.

  • 17. Data: 2004-05-13 07:30:39
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Bozoo wrote:

    > Może....
    > Niby przez analogię do potwierdzenia przelewu
    > z mBanku. Drukujesz sobie z ekranu i jest.
    > I pisze na nim, że nie wymaga stempla ani podpisu

    Kto pisze? Jak wydrukowane (lub wyswietlone na ekranie) to juz
    _jest_napisane_.

    Pozdrawiam,
    --
    A.

  • 18. Data: 2004-05-13 07:36:17
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Kto pisze? Jak wydrukowane (lub wyswietlone na ekranie) to juz
    > _jest_napisane_.
    No w kazdym razie juz tam jest.
    Ale wracajac do pytania - czy taki druczek ma
    jakas wartosc prawna czy tylko tak od picu
    sobie go druknac moge??

    PawelZ
    -----------

  • 19. Data: 2004-05-13 07:53:26
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Bozoo wrote:

    > No w kazdym razie juz tam jest.
    > Ale wracajac do pytania - czy taki druczek ma
    > jakas wartosc prawna czy tylko tak od picu
    > sobie go druknac moge??

    Skoro mBank twierdzi (podajac odpowiedni paragraf), ze taki wydruk
    jest dokumentem bankowym to gdzie pic? Drukujesz i masz
    potwierdzenie przeplywu pieniedzy na koncie.

    Pozdrawiam,
    --
    A.

  • 20. Data: 2004-05-13 08:35:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    A. <a...@o...pl> wrote:
    > Skoro mBank twierdzi (podajac odpowiedni paragraf), ze taki wydruk
    > jest dokumentem bankowym to gdzie pic? Drukujesz i masz
    > potwierdzenie przeplywu pieniedzy na koncie.

    Taa, a potem np. DHL nie uznaje tego jako dowodu wpłaty należności celnych i
    prosi o pieczątkę banku (której oczywiście z mBanku nie dostanę).

    Nie powinien tego mBank raczej podpisać podpisem elektronicznym?

    P.