  • 1. Data: 2003-01-04 18:59:03
    Temat: Podpis na fakturze VAT POMOCY !!!
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Potrzebuje informacji na temat koniecznosci umieszczania czytelnego podpisu
    odbiorcy na fakturach VAT wystawianych osobom fizycznym nie prowadzacych
    dzialalnosci gospodarczej. Do kazdej faktury dolaczany jest paragon fiskalny
    (zakup jest ufiskalniony). Ustawa o VAT mowi ze w takich przypadkach nie
    potrzebny jest NIP odbiorcy natomiast nigdzie nie jest ujete ze podpis nie
    jest obowiazkowy. Moj szef byl na szkoleniu u Pana Modzelewskiego i ten
    powiedzial mu ze taki podpis nie jest konieczny. Ja sie z tym nie zgadzam.
    Cy ktos zna jakas podstawe prawna do tego aby taki podpis nie byl konieczny.
    Serdecznie dziekuje za pomoc !!!

  • 2. Data: 2003-01-04 20:14:42
    Temat: Re: Podpis na fakturze VAT POMOCY !!!
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuje informacji na temat koniecznosci umieszczania czytelnego
    podpisu
    > odbiorcy na fakturach VAT wystawianych osobom fizycznym nie prowadzacych
    > dzialalnosci gospodarczej.

    Akty prawne - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 grudnia 1999 r. w
    sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym.

    § 37. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 39,
    powinna zawierać co najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy,

    2) numery identyfikacji podatkowej lub numery tymczasowe sprzedawcy i
    nabywcy,

    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT",

    4) nazwę towaru lub usługi,

    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych usług,

    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto),

    7) wartość sprzedanych towarów lub wykonanych usług bez kwoty podatku
    (wartość sprzedaży netto),

    8) stawki podatku,

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
    poszczególne stawki podatkowe i zwolnionych od podatku,

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług) z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatkowych,

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto) z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatkowych lub zwolnionych od podatku,

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie,

    13) czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury
    lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób.

    § 38. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać
    danych dotyczących nabywcy, określonych w § 37 ust. 1 pkt 2.

    Sprawdź tylko, czy nie było nowelizacji rozporządzenia. Jeśli tak - porównaj
    brzmienie noweli.

    AR

  • 3. Data: 2003-01-04 21:24:00
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > Sprawdź tylko, czy nie było nowelizacji rozporządzenia. Jeśli tak -
    porównaj
    > brzmienie noweli.
    >
    > AR

    Sprawdziłem sam. Nowela z 20 września 2002 r. W tej sprawie nic się nie
    zmieniło.
    AR

  • 4. Data: 2003-01-04 22:04:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > jest obowiazkowy. Moj szef byl na szkoleniu u Pana Modzelewskiego i ten
    > powiedzial mu ze taki podpis nie jest konieczny.

    I dobrze powiedzial (szkoda, ze nie dodal, ze dotyczy to wszystkich
    odbiorcow).
    Mogl dodac, ze przepisy nakazuja, zeby byl. Ale gosciu dokonal skrotu
    myslowego :-)
    Polecam lekture archiwum grupy.

    > Ja sie z tym nie zgadzam.

    A poza tym sporem o podpis nie macie powazniejszych problemów?

    Karol

  • 5. Data: 2003-01-04 22:44:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Andrzej R. wrote:

> [...]
    >+
    >+ Sprawdź tylko, czy nie było nowelizacji rozporządzenia. Jeśli tak - porównaj

    Tak dla czystej formalności to dalej jeszcze są wymienione
    przypadki kiedy *można* nie podpisywać faktury... ;)
    (sugeruję że mogłeś przyciąć p-ty 3..12 dając z zamian przypadki
    kiedy minister pozwala nie podpisywać).

    pzdr, Gotfryd
    (czepiający się ale wnoszący o ułaskawienie w tej sprawie :))

  • 6. Data: 2003-01-04 22:58:40
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > Tak dla czystej formalności to dalej jeszcze są wymienione
    > przypadki kiedy *można* nie podpisywać faktury... ;)
    > (sugeruję że mogłeś przyciąć p-ty 3..12 dając z zamian przypadki
    > kiedy minister pozwala nie podpisywać).

    Gotfryd,

    O ktorym rozp. piszesz?
    Czy chodzi Ci o te bzdurne "upowaznienia", ktore przy obecnych przepisach
    tez sa głupotą, od której lasów ubywa?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-01-04 23:09:29
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sprawdziłem sam. Nowela z 20 września 2002 r. W tej sprawie nic się nie
    > zmieniło.

    Rozumiem, ze w tej sprawiem aktualne jest "ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym
    (tekst ujednolicony, opracowany na podstawie Dz. U. Nr 27, poz. 268, Nr 46,
    poz. 438 i Nr 155, poz. 1290)".

    Nowelizacja z wrzesnia dotyczyla tez ww. rozporzadzenia?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-01-05 08:12:54
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    46,
    > poz. 438 i Nr 155, poz. 1290)".
    >
    > Nowelizacja z wrzesnia dotyczyla tez ww. rozporzadzenia?

    Była później jeszcze jedna nowelizacja z dnia 16 grudnia 2002 r tegoż
    rozporządzenia : Dz. U. nr 216 poz. 1828.
    Wcześniejsze nowelizacje rozporządzenia - to : Dz. U. nr 155 poz. 1290
    oraz Dz.U. 46 poz. 438.
    Te trzy nowelizacje zawierają zmiany w cytowanym przez Ciebie rozporządzeniu
    z 22 marca 2002 r z tekstem jednolitym.
    Pozdrawiam. AR

  • 9. Data: 2003-01-11 22:30:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Karol wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > (sugeruję że mogłeś przyciąć p-ty 3..12 dając z zamian przypadki
    >+ > kiedy minister pozwala nie podpisywać).

    Cytowanym przez Andrzeja: z dnia 22 grudnia 1999 r
    Już mam nowelizację na liście "do ponownego przeczytania" :>[1]

    >+ Pozdrawiam,

    wzajem, Gotfryd :)
    [1] jest jakiś smiley pt. "autoironia" ? ;)

  • 10. Data: 2003-01-11 22:48:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jan 2003, Karol wrote:
    [...a ja przeczytałem 02-03-22...]
    >+ O ktorym rozp. piszesz?
    >+ Czy chodzi Ci o te bzdurne "upowaznienia", ktore przy obecnych przepisach
    >+ tez sa głupotą, od której lasów ubywa?

    Powoli: w rozporządzeniu jest o nich mowa (§ 35.8). Który przepis
    uchyla rozporządzenie ?

    >+ Pozdrawiam,

    Wzajem ! - Gotfryd