    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podpis na fakturze VAT POMOCY !!!
    Date: Sat, 4 Jan 2003 21:14:42 +0100

    Użytkownik "Pawel" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:av7arb$col$1@news.tpi.pl...
    > Potrzebuje informacji na temat koniecznosci umieszczania czytelnego
    podpisu
    > odbiorcy na fakturach VAT wystawianych osobom fizycznym nie prowadzacych
    > dzialalnosci gospodarczej.

    Akty prawne - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 grudnia 1999 r. w
    sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym.

    § 37. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem § 39,
    powinna zawierać co najmniej:

    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz
    ich adresy,

    2) numery identyfikacji podatkowej lub numery tymczasowe sprzedawcy i
    nabywcy,

    3) dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT",

    4) nazwę towaru lub usługi,

    5) jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub rodzaj wykonanych usług,

    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto),

    7) wartość sprzedanych towarów lub wykonanych usług bez kwoty podatku
    (wartość sprzedaży netto),

    8) stawki podatku,

    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na
    poszczególne stawki podatkowe i zwolnionych od podatku,

    10) kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług) z
    podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatkowych,

    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto) z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych
    stawek podatkowych lub zwolnionych od podatku,

    12) kwotę należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażoną cyframi i
    słownie,

    13) czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury
    lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób.

    § 38. 1. Faktury wystawiane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących
    działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność
    gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych mogą nie zawierać
    danych dotyczących nabywcy, określonych w § 37 ust. 1 pkt 2.

    Sprawdź tylko, czy nie było nowelizacji rozporządzenia. Jeśli tak - porównaj
    brzmienie noweli.

    AR