  • 1. Data: 2003-01-04 18:05:37
    Temat: Wspólna darowizna małżonków na kult religijny - jak odliczyć?
    Od: " " <i...@N...gazeta.pl>

    W 2002 roku wspólnie z mężem wpłaciliśmy dość dużą sumę pieniędzy jako
    darowiznę na cele kultu religijnego. Darowizna była wspólna, pieniądze
    pochodziły z naszego wspólnego konta, w związku z czym na zleceniu przelewu
    (które stanowi ostatnio jedyny dowód takiej darowizny) jako darczyńcy
    figurujemy wspólnie.
    Próba wypełnienia formularza PIT-O skończyła się jednak niepowodzeniem - są
    tam jedynie rubryczki pozwalające na wpisanie oddzielnie darowizny pochodzącej
    od podatnika i oddzielnie od jego małżonka. Jak wypełnić formularz w takim
    wypadku? Czy należy dowolnie podzielić sumę przelewu między obu darczyńców,
    tak aby pasowała do 10% limitów (jak już wspomniałam suma była znaczna...)?
    Ale czy wtedy US nie zakwestionuje dowodu darowizny, na którym przecież jest
    tylko suma łączna pochodząca od obu małżonków...

  • 2. Data: 2003-01-05 19:30:58
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik <i...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:av77ph$pb5$...@n...gazeta.pl...
> [...]

    jest
    > tylko suma łączna pochodząca od obu małżonków...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Witam.

    Odliczenia z tytułu darowizn nz tzw. szlachetne cele nie mogą przekroczyć
    łącznie 15% dochodu podatnika, przy czym wydatki poniesione na na cele
    naukowe, naukowo-techniczne, oświatowe, kulturalne, itd upoważniają
    podatnika do dokonania odliczenia w wysokości nie przekraczającej 15%
    dochodu, a kwoty przkazane na cele kultu religijnego i na działalność
    charytatywno-opiekuńczą i inne 10% dochodu.
    Limity te nie dotyczą darowizn przekazanych kościelnym osobom prawnym na
    działalność charytatywno-opiekuńczą gdyż na podstawie ustawy o stosunku
    państwa do Kościoła darowizny te nie ograniczone limitem są wyłączone z
    podstawy opodatkowania darczyńców podatkiem dochodowym. Darowizny przekazane
    kościelnym osobom prawnym na inne cele podlegają ograniczeniom limitami
    przewidzialnymi w ustawie o podatku dochodowym.
    Limit dotyczy każdego podatnika, w tym także odrębnie każdego z małżonków.

  • 3. Data: 2003-01-07 18:39:10
    Temat: Re: Odp: Wspólna darowizna małżonków na kult religijny - jak odl
    Od: " mala" <i...@N...gazeta.pl>

    Daro <o...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > przewidzialnymi w ustawie o podatku dochodowym.
    > Limit dotyczy każdego podatnika, w tym także odrębnie każdego z małżonków.

    No dobrze, jesli wiec mam dowod przelewu na sume 20000 PLN, limit dla mnie
    wynosi 8000, a dla meza 11000, to moge wpisac do PIT-O dla siebie kwote
    darowizny 8000, a dla meza 11000 (czyli podzielic kwote miedzy obu darczyncow
    tak jak mi wygodnie)? US bedzie zainteresowany tylko tym zeby suma sie zgadzala?

  • 4. Data: 2003-01-14 17:23:51
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik mala <i...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avf6se$q5v$...@n...gazeta.pl...